Økonomisk Sikkerhedstillelse?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
dpvpanda

Økonomisk Sikkerhedstillelse?

Indlæg af dpvpanda » 21.03.2015 15:19:58

Kære ÆUG,

Jeg sidder i denne situation at min hustru ikke har fået et arbejde endnu, og gerne vil vide hvad der sker med vores økonomisk sikkerhedstillelse, hvis hun ikke kan opnå de stillede 3 år fuldtidsarbejde på 5 år?

Vil kommunen/staten inddrage de penge der er deponeret, og vi skal stille en ny sikkerhedstilles. Eller vil penge blive frigivet tilbage til mig, og jeg skal på ny stille en ny deponering af denne sikkerhedsstillelse?

Mvh
Shawn

closed1

Re: Økonomisk Sikkerhedstillelse?

Indlæg af closed1 » 22.03.2015 08:44:12

Det eneste der sker er at hun ikke kan søge permanent opholdstilladelse , men må nøjes med at søge forlængelse .Og så skal den garanti du har stående i banken forlænges .
Der er mange der levet hele deres liv i Danmark og bare får deres opholdstilladelse forlænget .

fundiver199

Re: Økonomisk Sikkerhedstillelse?

Indlæg af fundiver199 » 23.03.2015 06:37:47

Så skal du enten stille en ny sikkerhed på det samme beløb som det, der var tilbage af den gamle, eller forlænge den eksisterende sikkerhed. Det letteste og billigste er normalt at forlænge den eksisterende sikkerhed, og derfor bør du sørge for at få dette ordnet med banken, før den udløber.

Dog kun hvis din kone har fået opholdstilladelse efter en vis dato. For ældre opholdstilladelser skal sikkerheden kun gælde i 7 år, uanset om din kone har fået permanent opholdstilladelse eller ej.

Besvar