lang sagsbehandling

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
alexbo

lang sagsbehandling

Indlæg af alexbo » 11.03.2015 10:11:49

Jeg indgav ansøgning om ægtefællesammenføring d. 22 oktober 2014.
Jeg modtog efter 14 dage et brev dateret 5 nov. om at der ville gå 5-6 uger og så ville US se på om sagen var fuldt oplyst, jeg ville få besked og derefter ville der gå mellem 3 - 5 mdr.

D. 15 Januar modtog jeg et brev om at de ønskede yderligere oplysninger inden 14 dage. Jeg sendte dem fluks de ekstra oplysninger de bad om. Idag d. 11.03.2015 står der på "min side" "- afventer oplysninger"...
Så nu har jeg ventet 4 mdr. og det er på at de går igang med at opfylde servicemål der kan tage mellem 3- 5 mdr.....de kan hos US ikke svare på hvornår de vil gå videre med sagsbehandlingen.
Det er ret så ringe......

fundiver199

Re: lang sagsbehandling

Indlæg af fundiver199 » 11.03.2015 10:46:10

Årsagen er, at US siden en gang i efteråret 2014 har modtaget omtrent dobbelt så mange ansøgninger om familiesammenføring som normalt. Hvilket igen skyldes de mange især syriske flygtninge, der kom til Danmark hen over sommeren og efteråret 2014. Det er deres efterladte ægtefæller og børn, der i stort omfang søger om familiesammenføring og dermed skaber kødannelser hos Udlændingestyrelsen.

Desværre kan Udlændingestyrelsen ikke bare fra den ene dag til den anden sætte dobbelt så mange sagsbehandlere til at behandle ansøgninger om familiesammenføring. Så selvom asylboomet heldigvis er slut nu, vil der fortsat i en periode være forlænget ventetid på familiesammenføring, indtil puklen af ansøgninger er væk.

Besvar