Jeg har lidt svært ved at forstå de regler der er omkring ansøgning til ægtefællesammenføring og håber I kan hjælpe med at tolke dem.
Efter flere overvejelser har det vist sig at det er meget lettere for mig og min argentinske forlovede at blive gift i Danmark og da hun i forvejen har planlagt at komme på besøg i Juni er det oplagt at gøre det der. Tanken er at hun skal flytte permanent til Danmark i November. Mine spørgsmål er:
Q1) Kan vi sammen aflevere ansøgningen om ægtefællesammenføring lige efter bryllupet selv om hun skal tilbage til Argentina for først at flytte til DK i Nøvember eller skal hun bare rejse tilbage og aflevere ansøgningen på den danske ambasade i Buenos Aires?
Q2) Skal man evt. søge om tilbagerejsetilladelse, selv om der vil gå 4-5 måneder før hun skal tilbage og man må forvente at have tilladelsen til den tid?
Q3) Tæller de 6 måneder hvor hun skal bestå A1 prøven fra meddelt opholdstilladelse eller fra hendes indrejse i November ?
Q4) I ansøgningen skal hun angive sin "Adresse i Danmark" som pt vil være min adresse, men der står også at hun skal meddele US hvis hun flytter hvilket hun jo gør i det øjeblik hun rejser ud. Giver dette problemmer i forhold til behandling af ansøgningen ?
Håber I kan hjælpe med at belyse disse spørgsmål så vi kan få en så smertefri overgang som muligt. Der er rigelig med udfordringer ud over US i forvejen
PS: Umidelbart opfylder vi alle krav til en simpelt sag, så jeg regner helt klart med at der ikke vil være nogen grund til at afvise anmodningen.
På forhånd mange tak for hjælpen
vh.
Felipe