Mens vi afventer svar på familiesammenføring

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
JacobDong

Mens vi afventer svar på familiesammenføring

Indlæg af JacobDong » 24.01.2015 22:43:37

Hej

Mig og min indonesiske kæreste har ventet 2 måneder på svar fra US omkring familiesammenføring.

Jeg bor i København og hun boet hele tiden i Indonesien, efter vi blev gift i oktober 2014 på Bali.

Vi er meget ulykkelige over, at vi senere har fundet ud af, at hun godt kunne opholde sig her mens vi venter på svar. Men hun har ikke fået sit pas tilbage, det har de vidst hos US.

Er der nogen chance for, at hun kan komme her til København så vi kan leve et normalt liv sammen indtil vi får et svar?

På forhånd tusind tak for hjælpen!

fundiver199

Re: Mens vi afventer svar på familiesammenføring

Indlæg af fundiver199 » 26.01.2015 12:31:36

Når US er kommet så langt i sagsbehandlingen, at de har taget stilling til, at I hverken er tvangsgift eller proformagift, kan din kæreste søge om et visum til Danmark.

I praksis er det dog tvivlsomt, om det forkorter ventetiden. For når først sagsbehandlingen går i gang, afsluttes den som regel nogle få dage senere, med mindre der er behov for at indhente yderligere oplysninger som f.eks. en udtalelse fra asylkontoret.

Da servicemålet for simple sager er 3 måneder, kan I nok forvente at få svar om cirka 1 måned. Så det bedste er at slå koldt vand i blodet og slet og ret vente.

Besvar