Ekstra dokumenter til ansøgning?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
DK-USA-FS

Ekstra dokumenter til ansøgning?

Indlæg af DK-USA-FS » 09.12.2014 21:46:28

Hej allesammen,

Min forlovede (amerikansk statsborger) og jeg (dansk statsborger) vil gerne søge familiesammenføring til Danmark til sommer, når jeg er 23½.
Vi har kigget ansøgningen igennem og opfylder kravene, så det virker overkommeligt. Dog har jeg ladet mig høre, at det er godt at vedlægge ekstra dokumenter, som bekræfter vores forhold og ægteskab.
Har I nogle erfaringer med dette?
Vi har tænkt at vedlægge:
Billeder, kopi af min dagbog som jeg skrev da jeg mødte min forlovede, breve fra venner og familie hvori vi omtales, screenshots af statusændringer på facebook fra da vi blev kærester (2012) og da vi blev forlovet (juli 2014) og så fra når vi bliver gift (juni 2015), udtalelser fra familie og venner, min forlovedes CV og anbefalinger..
Hvad kan I ellers komme på eller hvad sendte I med, da I søgte? :)

Mange hilsner og held og lykke fra DK-USA-FS :)

closed1

Re: Ekstra dokumenter til ansøgning?

Indlæg af closed1 » 10.12.2014 10:54:03

Når i er gift er det nok at vedlægge vielses attesten . resten behøver du ikke sende med . Har du fået registreret dit ægteskab i DK ( hvis i ikke blev gift her ) ?

DK-USA-FS

Indlæg af DK-USA-FS » 10.12.2014 12:14:05

Hej closed1,

Tak for dit svar.

Vi ville vedlægge de andre dokumenter, for at vores ægteskab ikke ligner proforma. Altså således at de har bevis på at vi rent faktisk har været sammen i 3 år.

Vi skal giftes i Danmark til juni, så det bliver ikke noget problem med vielsesattesten :)

Mvh. DK-USA-FS

larschr5

Indlæg af larschr5 » 10.12.2014 19:11:39

Jeg vil anbefale dig at lade være med at sende den slags oplysninger til US, da de simpelthen ikke kan bruge det til så meget. Hvis de tror der er tale om et proforma ægteskab, så skal der være mere end en indikator på det før de begynder at undersøge forholdet. Det vil så typisk være at interviewe jer seperat men på samme tidspunkt, for at finde ud af om i har kendskab til grundlæggende viden om hinanden.

Og for mit eget vedkommende så havde jeg kun kendt min nuværende kone i 6 måneder før vi blev gift, og vi ansøgte om FS 2 dage efter brylluppet.

Så ærligt talt bekymrer du dig unødigt, men hvis du får det bedre af at vedlægge en papirskov af dokumentation, så skal du da bare gøre det. Jeg tror dog at US vil bede dig tage dokumentationen med hjem igen, da i jo er gift og udgangspunktet jo er, at forholdet er reelt.

Besvar