Gravid mens man venter på FS
Gravid mens man venter på FS
Hey Alle
Vi venter på at min kone får FS og vi har ansøgt juni 2014- Vi venter på afgørelse.
Min kone er blevet gravid i mellemtiden.
Min kones visum er udløbet og hendes sygeforsikring er også udløbet.
Hvordan kan hun komme til lægen osv?.
Skal vi selv betale eller skal vi tegne et nyt sygeforsikring.?
På forhånd mange tak
Mvh Omar
Vi venter på at min kone får FS og vi har ansøgt juni 2014- Vi venter på afgørelse.
Min kone er blevet gravid i mellemtiden.
Min kones visum er udløbet og hendes sygeforsikring er også udløbet.
Hvordan kan hun komme til lægen osv?.
Skal vi selv betale eller skal vi tegne et nyt sygeforsikring.?
På forhånd mange tak
Mvh Omar
Re: Gravid mens man venter på FS
Ja, I må selv til lommerne og betale. Og det bliver jo hurtigt dyrt, så det var ikke smart, I ikke havde sørget for at forlænge den forsikring, hun havde.
En sygeforsikring skal forlænges, inden den udløber. Hvis I vil tegne en NY sygeforsikring, gælder den ikke for sygdomme/skader/graviditet opstået, INDEN den nye forsikring blev tegnet.
En sygeforsikring skal forlænges, inden den udløber. Hvis I vil tegne en NY sygeforsikring, gælder den ikke for sygdomme/skader/graviditet opstået, INDEN den nye forsikring blev tegnet.
Jeg ved godt det er dumt men det har ikke være mening.
Er der noget man kan gøre eller må man betale hvad der koster?
Mvh Omar
Er der noget man kan gøre eller må man betale hvad der koster?
Mvh Omar
-
fundiver199
Hvis hun er dækket af en sygesikring i sit hjemland, kan hun vente der, til hun har fået dansk opholdstilladelse. Hvis I ikke vælger den løsning, er den gode nyhed, at der er fast praksis for, at selve fødslen på et dansk hospital er gratis, hvis hun er her under processuelt ophold.
tak for hjælpen blev mere rolig...
Mvh omar
Mvh omar
Men en enkelt lægekonsultation kan jo let koste jer over 1.000 kr., så husk at medbringe hard cash.
Vi fik lavet svangerpapirer hos lægen her forleden, vi er i samme situation. Det gav vi 400 kr for. Jeg tror mere det er skanningerne på hospitalet der desværre kan løbe op i flere tusinde kroner pr stk.
hvad er svangerpapirer?
ved du hvor mange skanninger man skal lave?
og dem skal man selv betale for?
på forhånd tak
ved du hvor mange skanninger man skal lave?
og dem skal man selv betale for?
på forhånd tak
Svanerpapirer som jeg har forstået det er registreringsbeviset i danmark for graviditeten. Her udfylder den praktiserende læge alle praktiske oplysninger, forældre, anslået termin, hvor barnet skal fødes, sygdomme i familien, etc.
I forbindelse med oprettelsen af disse papirer skal der tages et par blodprøver som i også skal betale for. Når disse kommer tilbage sender lægen papireren ind til fødeafsnittet på hospitalet og i vil herefter blive indkaldt til scanning omkring uge 10-13 (nakkefold).
Derefter sker der såvidt jeg ved ikke så meget indtil omkring uge 20 (vi var i udlandet fra uge 13 til uge 24) hvor der er endnu en scanning (misdannelses), men her tror jeg at I vil være dækket af sygesikringen (ud fra en hypotese af at jeres ansøgning går igennem indenfor de tilsigtede 3 måneder, altså fuldt oplyst sag, osv osv.)
Der er også undersøgelser senere i graviditeten, nogle hos ens praktiserende læge, andre hos jordmødre.
Opsummerende hvad du skal regne med at betale (minimum)
- oprettelse af graviditeten (svangerpapirer)
- blødprøver
- Nakkefoldsscanning (uge 10-13)
Hvis jeres sag trækker ud så skal i nok også betale for misdannelsesscanningen. Min erfaring er dog at det svinger meget fra sag til sag hvor meget og om man skal betale. Nogle er heldige at de har en praksis på deres hospital eller jordmødrecenter om at folk på processuelt ophold kan få gratis behandling, mens andre må betale. Det eneste der er ret sikkert er at fødsel ikke skal betales.
Så ring til jeres (det bliver så nok din) praktiserende læge og forklar ham forløbet og aftal en tid omkring at få lavet svangerpapirer/blodprøver (han/hun vil sikkert være tilbageholden da hun ikke er dækket af sygesikring, men så må du forsikre lægen i at du ved at der er noget egenbetaling involveret og at du er indforstået med dette).
NB. Bemærk at nakkefoldsscanningen og misdannelsesscanningen er frivillige og ikke noget i behøver at få lavet. Det er dog et tilbud alle gravide der er dækket af sygesikringen får, og jeg ville personligt ikke springe dem over, men det er en privatsag.
I forbindelse med oprettelsen af disse papirer skal der tages et par blodprøver som i også skal betale for. Når disse kommer tilbage sender lægen papireren ind til fødeafsnittet på hospitalet og i vil herefter blive indkaldt til scanning omkring uge 10-13 (nakkefold).
Derefter sker der såvidt jeg ved ikke så meget indtil omkring uge 20 (vi var i udlandet fra uge 13 til uge 24) hvor der er endnu en scanning (misdannelses), men her tror jeg at I vil være dækket af sygesikringen (ud fra en hypotese af at jeres ansøgning går igennem indenfor de tilsigtede 3 måneder, altså fuldt oplyst sag, osv osv.)
Der er også undersøgelser senere i graviditeten, nogle hos ens praktiserende læge, andre hos jordmødre.
Opsummerende hvad du skal regne med at betale (minimum)
- oprettelse af graviditeten (svangerpapirer)
- blødprøver
- Nakkefoldsscanning (uge 10-13)
Hvis jeres sag trækker ud så skal i nok også betale for misdannelsesscanningen. Min erfaring er dog at det svinger meget fra sag til sag hvor meget og om man skal betale. Nogle er heldige at de har en praksis på deres hospital eller jordmødrecenter om at folk på processuelt ophold kan få gratis behandling, mens andre må betale. Det eneste der er ret sikkert er at fødsel ikke skal betales.
Så ring til jeres (det bliver så nok din) praktiserende læge og forklar ham forløbet og aftal en tid omkring at få lavet svangerpapirer/blodprøver (han/hun vil sikkert være tilbageholden da hun ikke er dækket af sygesikring, men så må du forsikre lægen i at du ved at der er noget egenbetaling involveret og at du er indforstået med dette).
NB. Bemærk at nakkefoldsscanningen og misdannelsesscanningen er frivillige og ikke noget i behøver at få lavet. Det er dog et tilbud alle gravide der er dækket af sygesikringen får, og jeg ville personligt ikke springe dem over, men det er en privatsag.
Tak for en meget detaljeret info. blev meget klogere