Hej alle.
Jeg håber I vil kunne hjælpe mig.
Min mand har d. 10. marts 2014 fået opholdstilladelse i DK i 2 år, ved alm. familiesammenføring, han er fra Carribean.
Mit spørgsmål er så hvad chancen og muligheder der er for at vi kan få hans snart 2-årige datter til Danmark?
Vi bor en lejlighed på 60 km2, med to værelser, så boligkravet er opfyldt.
Det er en indviklet historie, og han har aldrig boet med hende, men moderen vil gerne have datteren er sammen med ham nu, for hun bor ikke sikkert, og ville kunne få et bedre liv i Danmark.
På forhånd tak.
Min mands barn til Danmark
Re: Min mands barn til Danmark
Hvad er bedst for barnet? Hvis han aldrig har boet sammen med dette, er det jo noget af en omvæltning at skulle skifte omsorgsperson!
Men ellers så mener jeg at han skal have forældremyndighed over barnet og være i stand til at fremvise barnets pas samt fødselssattest, i forbindelse med ansøgningen om FS for børn.
Mvh Michael
Men ellers så mener jeg at han skal have forældremyndighed over barnet og være i stand til at fremvise barnets pas samt fødselssattest, i forbindelse med ansøgningen om FS for børn.
Mvh Michael
Barnet er i en meget kritisk situation, helbredsmæssigt. Hun er knapt to år, så jeg mener det er bedst for barnet at bo her i Danmark.
Mange tak for dit svar.
Mange tak for dit svar.
Hej
Jeg vil mene han har gode chancer, hvis han har forældremyndigheden og om moren er indstillet på at datteren flytter.
Det er burde ikke betyde noget at datteren ikke har boet sammen med faren, men det er vigtigt at barnet har haft en eller anden form for samvær med faren.
Hilsen
H_Larsen
Jeg vil mene han har gode chancer, hvis han har forældremyndigheden og om moren er indstillet på at datteren flytter.
Det er burde ikke betyde noget at datteren ikke har boet sammen med faren, men det er vigtigt at barnet har haft en eller anden form for samvær med faren.
Hilsen
H_Larsen