da er jo sket det at jeg er blevet mega forelsket i en dejlig pige fra Filippinerne og det havde jeg aldrig troet der ville ske for mig. - men hun er virkelig en dejlig pige og jeg kan virkelig godt forestille mig en fremtid med hende her i Danmark.
Det var meningen at vi skulle en tur til Thailand (min bror, mig også 1 ven) og jeg var ved at lave noget research om rejsen og jeg så en pige på en hjemmeside som jeg tænkte jeg ville skrive med (men hendes email virkede ikke og nej det var ikke en dating site) så jeg google'de hendes navn og fandt hendes navn på en dating site som jeg registrerede mig på og efter det var der mange piger some skrev til mig - 1 skrev endda til mig efter 5 minutter - How about you and me ? og det gav mig noget af en chok.
Men efter hende skrev jeg sammen med en anden pige og hende er jeg faldet fuldstændig for (jeg har snakket med hende over Yahoo Messenger skrevet emails og snakket over skype/mobil telefon og var nede og besøge hende og hendes familie i Filippinerne her i sommerferien for 3 uger) og JA mit hjerte banker meget for hende.
nu vil jeg prøve at beskrive vores situation og hvis jeg mangler at give nogle information så tøv ikke med at spørge og jeg vil gøre mit bedste for at beskrive vores situation bedre.
Jeg er 38 år og har været dansker hele mit liv.
Kvinden jeg er forelsket i er 22.5 år og er Filippiner (ja jeg ved der er 16 års aldersforskel)
Vi har planer om at gifte os til næste år (vi diskuterer det stadig) hun vil da være 23 år og jeg vil være 39
året efter når hun er 24 har vi planer om at hun skal besøge Danmark for første gang på tusistvisa (min plan var at hun skulle have besøgt Danmark før vi bliv gift, men hendes forældre sagde at de ikke ville tillade hende at besøge Danmark før hun blev gift)
Er det rigtigt at jeg ikke skal stille bankgaranti hvis vi er gift og hun skal besøge mig i Danmark ?
når hun bliver 25 har jeg/vi planer om at søge familiesammenføring den anden gang hun besøger Danmark. (da vil vi også have kendt hinanden i 3.5 år)
lyder mine planer fuldstændig tosset eller er der noget jeg kunne gøre anderledes/bedre ?
jeg har aldrig været gift og jeg har heller ingen børn.
og min kærestes uddannelse er highschool og hendes arbejde er ikke på positivlisten
Krav til familiesammenføring:
1. 24-års-reglen (vi har ingen planer om familesammenføring før hun er 25.5 , men vi vil nok gifte os før hun bliver 24 i Filippinerne - det skulle der jo heller ikke være noget galt med
2. Forsørgelseskravet (jeg opfylder forsørgelses kravet)
3. Modtagelse af specifikke offentlige ydelser (Har ikke modtaget specifikke offentlige ydelser)
4. Boligkravet (Opfylder boligkravet)
5. Tilknytningskravet (Jeg er 38 i skrivende stund så tilknytningskravet er bortfaldet ? )
6. Bankgaranti (det ordner vi til den tid hvis det bliver aktuelt)
7. Proforma/tvangsægteskaber (vi har 16 års forskel imellem os, så det kan give problemer ved udlændinge styrelsen - men jeg har gemt alle breve, emails, flybilletter og har masser af billeder fra rejsen og vil også gøre det på de fremtidige rejser til Filippinerne)
Min bror har også fået en filipinsk kæreste dernede og hvis det skulle vise sig at være den store kærlighed og de blivet gift og får familiesammenføring før os vil det da gøre min sag helt umulig ?
jeg tænker på 10 års reglen og Hvis der er nogen i den herboendes familie, som er blevet familiesammenført
jeg siger tusind tak for alle input vi får