18 måneders fast sammenliv for ægteskabssammenføring
Re: 18 måneders fast sammenliv for ægteskabssammenføring
Din kæreste vil ikke kunne rejse frit efter udløb af visum, og førend opholdskort/opholdstilladelse er udstedt.
-
fundiver199
Mulighed ja, for der går jo f.eks. tog over Øresundsbroen. Om det er lovligt, afhænger af, at han har et gyldigt visum eller opholdskort.s.københavn skrev:Har min kæreste/mand mulighed for, at tage med mig til DK når han har EU opholdret i Sverige. Jeg mener til f.eks. fødselsdage osv.
Hvis I virkelig er "regelryttere", kan han søge om visum på den danske ambassade i Stockholm, før han planlægger at ledsage dig på en rejse til Danmark, der vil vare i 7 timer.
Det siger sig selv, at folk i praksis bare sætter sig ind i toget og håber på, de ikke bliver kontrolleret undervejs.
-
fundiver199
Det vejledende minimumskrav til dit ophold er 3 måneder.s.københavn skrev:Jeg tror vores plan er nu, efter vi fandt ud af med EU-reglerne, at vi gerne vil tilbage til Danmark snarest. Vi har haft lejligheden i Sverige i en måned nu, så når vi har søgt i Sverige bliver vi der lidt og vil gerne søge i DK hurtigst muligt efter. Hvornår er det muligt?