Hej alle!
Det rører mig meget at læse jeres historier, tvivl og frustrationer. Det er forbandet at det er så svært!
Heldigvis er jeg endnu ikke selv kommet så langt som at tænke på familiesammenføring, men tiden vil vise om det bliver aktuelt.
Lige nu er mit spørgsmål: hvad er et Working Holiday Visa? Jeg læste det på et forum herinde, men jeg har aldrig hørt om det.
Min kæreste er fra Ecuador og han vil gerne til Danmark 6-8 måneders tid fra februar for at arbejde eller studere.
Hvis han gerne vil arbejde, hvor længe kan han gøre det og er der en catch vi skal være opmærksomme på?
Jeg håber I kan hjælpe mig.
Mange hilsener fra Nynne.
Working Holiday Visa
-
SraPacheco
Hej Nynne!
Et Working Holiday visum er en mulighed for unge til at opholde sig i op til et år i Danmark og i den periode arbejde op til 6 mdr.
Desværre er det dog slet ikke en mulighed for jer, for Danmark har kun aftale om Working Holiday visum med Australien, New Zealand, Canada og Japan.
Se http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/w ... oliday.htm
Så I må finde på noget andet.
Måske var det en mulighed med højskoleophold eller noget lignende, så din kæreste kan få visum som studerende??
Håber I finder ud af noget.
Hilsen Unna
Et Working Holiday visum er en mulighed for unge til at opholde sig i op til et år i Danmark og i den periode arbejde op til 6 mdr.
Desværre er det dog slet ikke en mulighed for jer, for Danmark har kun aftale om Working Holiday visum med Australien, New Zealand, Canada og Japan.
Så I må finde på noget andet.
Måske var det en mulighed med højskoleophold eller noget lignende, så din kæreste kan få visum som studerende??
Håber I finder ud af noget.
Hilsen Unna
Hej Unna!
Mange tak for din hjælp. Jeg ringede også til Udlændinge"service" i dag for at spørge om man kan få et 6-månedersvisum ved at arbejde ufaglært, men det kan man ikke. Jeg troede kun at reglerne var så strikse for familiesammenføringer og sådan noget mere alvorligt - det eneste vi vil er jo at han er i Danmark et halvt års tid og at han kan forsørge sig selv og have en hverdag her sammen med mig, men det er ikke muligt.
Nu må vi retænke hvad vi gør. Måske kan han, som du skriver, tage et højskoleophold eller en anden uddannelse, men hvordan skal han så kunne leve? Jeg er studerende 4 år endnu og kan ikke forsørge os begge...
FUCK hvor er jeg skuffet over Danmark lige nu!!!
Men mange tak for det hurtige svar, det var jeg glad for.
Kh. Nynne.
Mange tak for din hjælp. Jeg ringede også til Udlændinge"service" i dag for at spørge om man kan få et 6-månedersvisum ved at arbejde ufaglært, men det kan man ikke. Jeg troede kun at reglerne var så strikse for familiesammenføringer og sådan noget mere alvorligt - det eneste vi vil er jo at han er i Danmark et halvt års tid og at han kan forsørge sig selv og have en hverdag her sammen med mig, men det er ikke muligt.
Nu må vi retænke hvad vi gør. Måske kan han, som du skriver, tage et højskoleophold eller en anden uddannelse, men hvordan skal han så kunne leve? Jeg er studerende 4 år endnu og kan ikke forsørge os begge...
FUCK hvor er jeg skuffet over Danmark lige nu!!!
Men mange tak for det hurtige svar, det var jeg glad for.
Kh. Nynne.