Fået FS :) Hvad nu...?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Arikan

Fået FS :) Hvad nu...?

Indlæg af Arikan » 12.06.2014 12:18:58

Så er der kommet svar fra US - min mand har fået midlertid opholdstilladelse :-D
Det er snart 3 uger siden jeg modtog brev om dette fra US og at de har sendt papirerne til Ankara...

Når min mand ringet til Ankara for mere information (min mand befinder sig i Alanya), er der ikke nogen, der ved noget eller kan finde hans papir.
Kan det være, at de stadig ikke har modtaget/registreret hans papir nogle steder?

Vi snakkede med en dame, som arbejder med danske og svenske pas - hun ringede også til Ankara og de kunne heller ikke finde hans papir.
Hun mente jeg skulle ringe til US og 'presse' dem til at sende papirerne til Ankara (men det sagde US jo, at de allerede har gjort).
Derudover snakkede hun om, at det vil koste 530 tl for at han kunne få det tilbagerejse tilladelse/visum han skal have for at komme til DK - det kan da ikke være rigtigt, vel?

Nogen, der fornyeligt har stået i samme situation?
Hvad skal man dog gøre?

På forhånd tak for hjælpen
Mvh

Arikan

Re: Fået FS :) Hvad nu...?

Indlæg af Arikan » 24.06.2014 16:12:06

Er der virkelig ikke nogen, der står/har stået i samme situation som kan hjælpe? :(

Jeg tænker bare - de 530 tl - er det virkelig nødvendigt?
Kan man ikke bare søge om visum til meget billigere og så kan han komme til DK og få ordnet med registrering diverse steder?

Hjælp please...
Mvh

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 12.07.2014 08:36:35

Nej det kan umiddelbart ikke være rigtigt, at der skal betales til ambassaden for noget som helst, når ansøgningen er imødekommet. Kontakt Udlændingestyrelsen, hvis I ikke har gjort det allerede.

Arikan

Indlæg af Arikan » 12.07.2014 10:46:28

fundiver199 skrev:Nej det kan umiddelbart ikke være rigtigt, at der skal betales til ambassaden for noget som helst, når ansøgningen er imødekommet. Kontakt Udlændingestyrelsen, hvis I ikke har gjort det allerede.

Damen hos US mente, at man skal betale et eller andet, men hvad beløbet ligger på er forskelligt afhængig af ambassade :-/
Min mand var på den Danske Ambassade i Ankara i mandags og har betalt 530 tl for noget, der ligner et visum med multiple entry og en bemærkning om, at han må arbejde?
Det hele virker lidt mærkeligt men har ikke kunne finde noget om det nogen steder så...

Besvar