Boligkrav/sikkerhedsstillelse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
yminos

Boligkrav/sikkerhedsstillelse

Indlæg af yminos » 14.06.2014 09:04:52

Hej.

Nu har vi så endelig fået brev angående sikkerhedsstillelse, hvilket i sig selv er mega positivt, men jeg er dog løbet ind i et lille problem som jeg godt kunne bruge hjælp til.

Vi skal til at flytte fra Sverige til Danmark, men min udlejer har kontaktet mig fordi han har fået en større lejlighed fri, som han gerne vil give os i stedet for den vi skulle flytte til.
De ligger samme sted (rækkehuse), er samme leje/samt vilkår, bare en ny adresse, samt flere kvadrat meter til os.

Udlændingestyrelsen har allerede accepteret den originale lejekontrakt (da de nu spørger angående sikkerhedsstillelse), men kan jeg godt indsende den nye kontrakt uden at det påvirker min sag? Vil helst ikke tilbage i kø, nu hvor vi endelig er "færdige", og det er jo kun en forbedring i den nye kontrakt :-/

Og så har jeg lige et spørgsmål angående sikkerhedsstillelsen.
Man skal angive Navn/CPR og Adresse, men er det den adresse man bor på NU, eller den man flytter til?

Mvh
David

fundiver199

Re: Boligkrav/sikkerhedsstillelse

Indlæg af fundiver199 » 11.07.2014 17:48:19

Når opholdstilladelsen er bevilget, skal I først dokumentere opfyldelse af boligkravet, når I søger om forlængelse næste gang, eller hvis US direkte spørger efter det. Så flyt I trygt til en anden bolig, det er ikke noget problem.

Besvar