Et check om jeg har forstået det hele rigtigt

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
JamTheDane

Et check om jeg har forstået det hele rigtigt

Indlæg af JamTheDane » 28.04.2014 20:15:16

Jeg er i den situation at jeg har mødt en sød filippinsk pige, som kommer på besøg på normalt turistvisum i slutningen af året, og hvis vi efter de 3 måneder er enige om at gifte os, så skal vi i gang med alt papirarbejdet :).

Jeg har checket op på reglerne for familiesammenføring, og vil lige høre herinde om jeg har forstået det hele rigtigt. Så vidt jeg kan se skulle min situation være forholdsvis nem, men der skal nok være et problem et eller andet sted :)

Jeg er 36, hun er 23, men bliver 24 før familiesammenføring bliver relevant, så alderskravet er ikke et problem.
Jeg har boet her i over 26 år, så tilknytningskravet er heller ikke relevant.
Jeg har ikke fået offentlige ydelser siden en måned i 2000.
Jeg har en 65 km lejelejlighed, tidsubegrænset.
Jeg har ingen problemer i at lægge de 50000 kr (eller hvad de nu er oppe på i dag, det var 2012 tal).
Der er ikke tale om proforma, mødte hende sidste sommer, besøgt hende her i februar, været en tur til Singapore med hende, og hun besøger mig i Danmark, før vi beslutter om vi skal gifte os.
Jeg har ingen domme for vold af nogen art :)

Og hun er informeret om at hun skal lære dansk, planen er at lære dansk og vænne sig til landet det første ½-1 år, og så en uddannelse.

Så vidt jeg kan se skulle dette betyde at der ikke skulle være nogen problemer. Hun kan komme hertil på turistvisum til det initielle besøg, og skal vi gifte os kan hun få et nyt turistvisum efter 3 måneders ventetid, og så kan vi blive gift heroppe.

Hun har en "major in financial management" derfra, så mit bud er at en HH eller engelsksproget business uddannelse nok ville være et godt sted at starte, men er der nogen steder man kan se om hendes uddannelse fra Filippinerne kan omsættes til noget brugbart her?

Og så et tillægsspørgsmål: Hun til gerne giftes i en kirke, hun er katolik, og jeg er ikke troende. Men kan se på den katolske kirke i Danmarks hjemmeside at man skal have et kursus i hvordan et ægteskab fungerer, og det skal man melde sig til mindst ½ år i forvejen. Dette konflikter lidt med at blive gift mens hun er på 3 måneders visum.
Tillader den katolske kirke at man bliver gift på rådhuset, for at hun kan blive i landet, og så tager et "rigtigt" bryllup senere? Det kan ikke være en helt ukendt situation .)

På forhånd tak :)

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Et check om jeg har forstået det hele rigtigt

Indlæg af mh1 » 28.04.2014 20:46:43

Den katolske kirke kan i hvert fald ikke overhovedet forhindre at nogen bliver gift på rådhuset først - i flere lande, fx Frankrig, er det tilmed et lovkrav at man skal, og kun kan blive lovformeligt viet borgerligt, mens ceremonien i en hvilken som helst kirke, synagoge eller anden form for religiøst bedehus netop kun er en ceremoni uden retligt indhold. En ikke ubetydelig del af brudeparrene i Frankrig er katolikker :wink:

Jeg vil tro det afhænger af den enkelte præst, om han vil velsigne et par som allerede er gift. I henhold til ovenstående kan den katolske kirke som sådan næppe have indvendinger.

Mht. om hendes uddannelse kan godkendes, så læs her:
http://ufm.dk/uddannelse-og-institution ... erkendelse

Hun skal under alle omstændigheder have alle sine eksamenspapirer med og formodentlig i legaliseret tilstand.
mh
Rådgiver for ÆUG

JamTheDane

Indlæg af JamTheDane » 29.04.2014 21:49:09

Tak for svaret, så er jeg ikke så bekymret om kirken ;)

Hvad med resten, ser det ikke ud til at opfylde alle regler, så dette skulle være forholdsvis simpelt?

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 01.05.2014 16:19:01

Resten ser OK ud.
mh
Rådgiver for ÆUG

JamTheDane

Indlæg af JamTheDane » 01.05.2014 21:52:55

Tak mh, regnede jeg også med, men for vigtigt til ikke lige at høre nogen der har været i samme situation om der skulle være et problem et eller andet sted :)

Besvar