Tilknytningskravet

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Tilknytningskravet

Indlæg af mh1 » 18.02.2013 14:19:17

Psst, bare en oplysning: du behøver ikke kopiere det, du kommenterer på. Det står jo i reglen lige ovenover, og det gør tråden lang og uoverskuelig.

Mht. tilknytningskravet, så vil det, at du har hele din hidtidige uddannelse i DK naturligvis veje godt til, og din mand har været i DK en gang før og kommer for anden gang, det burde også tippe skalaen den rigtige vej.

Afhængigt af, hvor du skal studere, så er der jo 'kattelemmen' = EU-løsningen, hvis I får afslag pga. tilknytningskravet. Skal du læse på KU eller på SDU Sønderborg, Esbjerg eller Kolding så er det jo overkommeligt med transport, hvis man bor hhv. i Sydsverige eller lige syd for den dansk/tyske grænse.
mh
Rådgiver for ÆUG

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 18.02.2013 14:28:59

Ja man skal trykke på "skriv indlæg" nederst på siden og ikke på "citer", når man gerne vil skrive i en tråd. "Citer" bør kun anvendes til at fremhæve en specifik del af et indlæg, som man svarer på, og ikke til at gentage hele det forrige indlæg. Det er, som mh skriver, overflødigt, da det jo står lige oven over det, man skriver. Og hvis andet ikke fremgår, er det underforstået, at man svarer på det seneste, der er blevet skrevet i tråden.

Jeg er enig i mh´s vurdering af tilknytningskravet. Men må gentage, at når det drejer sig om hjemvendende udlandsdanskere, så er der ikke nogen "facitliste", man kan slå op i, som f.eks. 12-års reglen. Men selvfølgelig vejer det positivt, at du har haft hele din opvækst i Danmark og har taget hele din uddannelse her. Og at du har taget en uddannelse ud over folkeskolen vejer også positivt.

Så jeg gætter da på, at US vil anse tilknytningkravet for at være opfyldt, når dit ophold i Tyrkiet har været så relativt kortvarigt som cirka 1 år. Men jeg kan ikke sige noget med sikkerhed, og derfor er budskabet stadig at søge og se, hvad der sker.

Sensible

Indlæg af Sensible » 15.08.2013 09:15:04

Hej,

Jeg ville lige fortælle jer, at efter 4 måneders ventetid er opholdstilladelsen i hus:-)

Jeg var meget bekymret for tilknytningskravet, da jeg har boet i min mands hjemland i over et år, men US synes ikke, at det svækkede vores samlede tilknytning til Danmark:-)

Jeg takker mh og fundiver199 for deres gode råd;)

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 15.08.2013 17:16:10

Tillykke med det :)
mh
Rådgiver for ÆUG

Sensible

Indlæg af Sensible » 10.03.2014 00:50:55

mh skrev:Tillykke med det :)