Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe.
Situationen er den, at min kæreste er amerikansk statsborger og han indtil nu har boet i Danmark på et studievisum. Studievisum'et udløber om et par måneder, og han fylder først 24 år til november (hvorefter vi vil være gift så han kan blive boende uden problemer).
Så nu skal vi jo lige finde ud af, hvordan han bliver boende i Danmark indtil november 2014..
Jeg har selv et velfungerende anpartselskab, og kan egentlig godt bruge hjælp til indhold på nogle internationale hjemmesider. Så spørgsmålet er jo så, om han kan få et såkaldt "work permit" hvis nu jeg ansatte ham? P.t. får jeg også kun en beskeden løn selv, og firmaet har egentlig ganske fin økonomi til også at betale ham en løn (ellers kunne han jo overtage min).
- Min kæreste er amerikansk statsborger
- Han har studeret i Danmark i over 2 år
- Studie + studievisum ophører i maj 2014
- Han fylder 24 år slut-november 2014
- Jeg er selv 25 år
- Vi skal giftes på rådhuset (inden august 2014, da vi her har planlagt en reception for familie og venner)
Hvad tænker I? Tror I at det er muligt, eller er der evt. andre muligheder vi bør undersøge?
Ekstra info: Min kæreste har sat sig det mål, at han vil bruge det næste års tid i Danmark, på at lære dansk og få sig et job, inden han fortsætter med at tage en kandidat.
Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe.
På forhånd tak!
Rikke