HVORDAN STÅR VI

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ghommy

HVORDAN STÅR VI

Indlæg af ghommy » 03.08.2008 18:25:58

vi sendte i feb 2oo8 ansøgning om fs og har stadig ikke hørt noget

Vi har været sammen i 26 mdr,min kone har været her3x3 mdr,og er her nu på 6 mdr...
Vi har været gift i 19 mdr....jeg var i zambia i 2 uger hvor vi blev gift....

Vi er nu så heldige at vi er gravid i i næsten 6. mdr..(med en pige)

jeg har søn fra andet forhold,og ved at hun skal underskrive nogle papir ang sammenkvem (men hun har heller ikke hørt noget).......hvad laver us

ved godt at vi er kommet i 7 mdr bunden,der da er 15 år imellem os,med mig som den ældeste........men hvor i loven står der at der ikke må være den forskel..

Er der nogle med næsten samme problem som os,der har fået afslag........???????....og hvis ja,,,,hvad har i gjort for at blive sammen i dk.....????

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 04.08.2008 11:42:38

Som du selv er inde på, så er i havnet i "7-måneders bunken" p.g.a. aldersforskellen og vistnok også fordi, du har danske særbørn.

Jeg ved naturligvis ikke, hvad US foretager sig i jeres sag, men mit uforbeholdne gæt er, at de indtil videre ikke har foretaget sig noget som helst. I stedet har de brugt tiden på at behandle de ansøgninger, som blev indleveret før jeres og/eller hvor tidsfristen kun er 3 måneder.

Når der er gået 6 eller 6½ måned, fra I indleverede jeres ansøgning, vil den ligge øverst i "7-måneders bunken" og vil så efterfølgende blive behandlet på 2-4 uger, så Udlændingeservice ikke får smæk for manglende opfyldelse af deres servicemål.

Jeg skal være den første til at beklage det, men ovenstående er formentlig sandheden eller i hvert fald meget tæt på sandheden. Og det giver sig selv, at der selvfølgelig ikke er politisk flertal i Danmark for at gøre noget som helst ved de stadig alt for lange sagsbehandlingstider i Udlændingeservice.

Man skulle jo nemlig nødig gøre det for let for udlændinge at komme til Danmark via familiesammenføring, og den brede befolkning rammes jo ikke af de lange sagsbehandlingstider og klager derfor heller ikke over det.

Hvis man absolut VIL bo i Danmark med sin udenlandske ægtefælle må man derfor, også på dette område, bare finde sig i den horrible behandling, som det danske samfund byder en. Til gengæld får man så også "lov" til at betale Verdens højeste indkomstskat, og ønsker man at købe en bil, hvor der også er plads til ens børn, så skal man betale for den 2 eller 3 gange.

At nogen overhovedet gider at bo i Danmark er i grunden ubegribeligt og kan næsten kun skyldes ren og skær sentimentalitet. "Det gode gamle fædreland" og den slags.

Besvar