familiesamenføring med øvrige slægtninge

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
leamarieoesterberg

familiesamenføring med øvrige slægtninge

Indlæg af leamarieoesterberg » 02.02.2014 16:54:22

Hejsa
Min mand og jeg er for nylig blevet familiesammenført.
Min mand har en 14 år gammel niece på Filippinerne, som vi godt kunne tænke os at få til DK, men når jeg læser om familiesammenføring med øvrige slægtninge står der, at det kun er i helt særlige tilfælde at det tillades. Min niece har ingen forældre og er vokset op hos min mands gamle tante, som efterhånden har svært ved at arbejde og forsørge dem begge. Hvis vi skulle forsøge at få niecen til Danmark, hvad ville så være den bedste vej at gå? Er der andre/bedre muligheder end familiesammenføring og er der nogen der har erfaring med familiesammenføring med øvrige slægtninge? Der plejer og komme nogle gode svar herinde så tænkte det var et forsøg værd:)

fundiver199

Re: familiesamenføring med øvrige slægtninge

Indlæg af fundiver199 » 02.02.2014 17:43:46

Familiesammenføring er helt sikkert ikke en mulighed. I kan evt. undersøge reglerne for adoption f.eks. via foreningen Adoption og samfund. Men ellers bliver hun jo snart myndig og voksen, og kunne så f.eks. som 18-årig få et au-pair ophold i Danmark, hvor I måske kunne hjælpe hende med at finde en værtsfamilie.

Hvis det primært er et spørgsmål om forsørgelse og finansiering af skolegang mm, kan I jo hjælpe ved at sende nogle penge til den gamle tante. Det vil nok umiddelbart være billigere for jer end at have niecen boende hos jer i DK.

leamarieoesterberg

Re: familiesamenføring med øvrige slægtninge

Indlæg af leamarieoesterberg » 03.02.2014 04:04:55

Tak for svar:)
Nej det var også min fornemmelse. Der er andre ting i det end forsørgelse. Tanten har en meget gammeldags facon at opdrage på og hendes dybt alkoholiserede onkel bor i samme "hus", hvis man kan kalde det det. Hun mistrives kort sagt. Jeg havde også selv tænkt Au-pair, har læst at aldersgrænsen skulle gå ved det 17 år, men kan være jeg har læst forkert. Men god idé med at undersøge adoptionsreglerne, det vil jeg da gøre først.

Besvar