Annullere asylansøgning og søge FS

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

fundiver199

Re: Annullere asylansøgning og søge FS

Indlæg af fundiver199 » 12.01.2014 19:55:07

Han skal have sit pas for at søge om EU-opholdskort. Og han kan gøre det, lige så snart du er bosat i Sverige, og han ligeledes befinder sig i Sverige sammen med dig.

AsmaaF

Indlæg af AsmaaF » 13.01.2014 07:53:38

Tusind tak for svar

AsmaaF

Indlæg af AsmaaF » 13.01.2014 19:01:13

Vi har så idag besluttet os for hvad der skal gøres, og vi har valgt at følge jeres råd om at blive gift i Sverige og søge om familiesammenføring fra et andet land, da flytning til Sverige er meget besværligt for mig pga studierne. Det bliver simpelthen for hårdt at skulle pendle frem og tilbage.
Vi har idag skrevet til US og bedt dem om at annullere min kærestes asylansøgning, så han kan få sit pas tilbage, og så er planen ellers at tage til Sverige og blive gift der.
Herefter tager min mand næste måned til Kina hvor hans fætter er ansat i den egyptiske ambassade. Der er jeg fyldt 23½ og så ansøger han om FS på den danske ambassade.

Mine spørgsmål er så:
- Er der noget specielt vi skal være opmærksomme på når vi søger fra Kina?
- Må han i de næste 6 måneder før jeg fylder 24 år gerne komme på besøg hvis han skaffer et Schengen visum? Det er meget nemt for ham at få visum til fx. Spanien eller Frankrig, for hans familie arbejder som diplomater og kender en masse i de forskellige ambassader der kan hjælpe ham med at skaffe et visum. Eller skal han blive i udlandet indtil sagen er færdigbehandlet?

- Hvilke sager anser de som komplicerede sager? Bare så jeg ved hvor lang tids behandling af sagen vi kan forvente, da vi meget gerne vil holde en bryllupsfest til juni i Danmark :)

Jeg ved at man ikke må have modtaget kontanthjælp de sidste 3 år, og jeg modtog sidst kontanthjælp i august 2011 i Aarhus, da jeg oprindeligt troede jeg ville læse i udlandet til oktober, men ombestemte mig og startede uddannelse i Danmark i august, og dermed var jeg ikke berettiget til kontanthjælp alligevel og tilbagebetalte pengene. Jeg flyttede august 2012 til Aalborg.

- Vil dette blive anset som at jeg har modtaget kontanthjælp, selvom jeg har tilbagebetalt pengene?
- Hvis jeg giver Aalborg Kommune formularen de skal udfylde til FS, angiver de så at jeg ikke har fået kontanthjælp i 3 år, eller kontakter de Aarhus Kommune og spørger dem?
- Vil kravet om ingen kontanthjælp gælde fra det øjeblik min mand får opholdstilladelse, hvor jeg fylder 24 år, hvilket jeg gør i august, eller fra det øjeblik de afgør om han må få opholdstilladelse? Må vi i så fald ikke ansøge før august?

På forhånd mange tak.

Besvar