Immigrationskontrollen ved indrejse til dk

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Plex

Immigrationskontrollen ved indrejse til dk

Indlæg af Plex » 27.08.2013 13:43:24

Hej!

Jeg skal giftes med min Brasilianske kæreste til december - kirkebryllup i dk og derefter fs. Vi mødtes på nettet for 12 år siden, og mødtes face to face første gang for et år siden. Vi har været kærester siden da, og set hinanden 6 gange på 1 år.

Planen er at jeg rejser til Brasilien for at hente hende, for at rejse sammen til dk, med det meste af hendes ting - mest tøj. Jeg er dog lidt bekymret for immigrationskontrollen, da de plejer at udspørge hende, og rode hendes bagage igennem i Billund. Hvad skal man svare dem, hvis de spørger om man er kærester, og om man har planer om vielse?

Jeg har tænkt mig, at have alle hendes dokumenter i min bagage, da det jo ellers er indlysende at vi skal giftes, når de ser dåbsattest og civilstandsattesten.

Jeg har set lidt for meget Airport fra Heathrow, så frygter lidt, selvom det nok ikke er nødvendigt.

Hvad har I andre af erfaringer, når man rejser sammen gennem immigrationskontrollen? Sandheden eller blot sige at vi er venner og hun skal besøge mig?

skaanebo

Re: Immigrationskontrollen ved indrejse til dk

Indlæg af skaanebo » 27.08.2013 15:12:13

Det er ikke ulovligt gerne at ville giftes, så sig da bare sandheden, det giver mindre sved på panden og er meget lettere.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 06.09.2013 06:51:40

På den anden side rager gifteplaner ikke immigrationskontrollen mere end planer om at besøge Det Kongelige Teater eller Voksmuseet. Og hvis man siger, man planlægger at gifte sig, vil det næste spørgsmål stensikkert være "har du så tænkt dig at blive i Schengen, når I er blevet gift?" Og så er man nødt til at lyve, for hvis man svarer "ja", bliver man givetvis nægtet indrejse.

Så svar dog på det, I bliver spurgt om, uden at lyve. Men lad være med at give overflødig information, der kun fører til flere og meget besværlige spørgsmål.

"Hvad er formålet med rejsen?"

Svar: "At være sammen - vi er kærester."

eller

"At besøge hans familie - vi er kærester"

Mere kompliceret behøver man da ikke gøre det.

Og I er selvfølgelig klar over, at hun skal rejse på en returbillet eller have billet til videre rejse? Det er jo et grundlæggende immigrationskrav i Schengen. Og de fleste andre steder i Verden.

Plex

Indlæg af Plex » 29.12.2013 15:02:42

Det gik som smurt i olie...

Immigrationskontrollen i Amsterdam, begyndte at udspørge hende som sædvanligt. Hun pegede blot på mig, og sagde hun var med mig - alt går nemmere når man følges med en blond europæer.

I Billund var der ingen kontrol whatsoever, så frygten for problemer var helt unødvendig.

Vi blev gift d. 14 dec. i kirken, og har søgt FS d. 16 dec. Så nu ventes der spændt på svar :)

Vi fik en løftes pegefinder, at en bestemt politidame, da vi åbenbart var kommet til en politistation uden for min politikreds. Jeg har lige langt, til de 2 nærmeste politistationer med udlængeservice, men valget faldt på den, hvor min arbejdsplads ligger. Så husk at tage den politistation, der ligger i din kreds.

De tog dog i mod ansøgningen alligvel, så thumbs up for det :)

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 29.12.2013 15:34:43

Tillykke med det, som er gået godt indtil nu :)

Det er da noget pjattet at give løftet pegefinger, når det nu engang ikke er politiet, men US som skal lave det meste af arbejdet. I den her forbindelse er politiet jo kun en slags postkontor :roll:
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar