hvad gør jeg med det svenske opholdskort

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Katalea-De-Lina

hvad gør jeg med det svenske opholdskort

Indlæg af Katalea-De-Lina » 17.12.2013 15:53:46

hej, min kone og jeg har nu været familiesammenført i Sverige i 3 år. hun har nu fået tildelt dansk opholdstilladelse efter danske nationale regler, vi skal flytte til Danmark på torsdag, men vi er lidt i tvivl om hvordan vi skal gøre med det svenske opholdskort? skal vi bare flytte? eller skal vi melde det til migrationsværket?
og jeg har også et andet spørgsmål som lyder, hvis vi om nogle år ønsker at flytte til sverige igen, kan hun søge igen om familiesammenføring (ophoplskort). vi håber nogen kan svare på vores spørgsmål.
på forhånd mange tak

fundiver199

Re: hvad gør jeg med det svenske opholdskort

Indlæg af fundiver199 » 17.12.2013 16:58:50

De svenske myndigheder får besked fra det danske folkeregister, når hun folkebogfører sig i Danmark. Så I behøver ikke foretage jer mere i forhold til dem.

Og nej der er ingen begrænsninger på, hvor mange gange man må benytte sig af retten til fri bevægelighed i EU. Hvis I synes, det er sjovt at flytte til et nyt EU-land 28 gange i løbet af 15 år, kan I helt frit gøre det. Og søge om et nyt opholdskort til din kone hver gang.

Besvar