Boligkrav og forsørgelseskrav :-)

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Sandiieg

Boligkrav og forsørgelseskrav :-)

Indlæg af Sandiieg » 01.12.2013 15:38:54

Hej.

Jeg er gift med en jamaicaner, som lige pt er på besøg i DK.

Han skulle gerne komme tilbage i April/Maj hvor vi så skal have søgt om familiesammenføring.

Jeg har lige 2 spørgsmål.

I forhold til Boligkravet - er det så iorden hvis man lejer en ejerlejlighed af en man kender som er max 2 år, men hvis man vil kan man forlænge det med 2 år mere? (tænker mere om min udlejer kan skrive en kontrakt hvor dette står anført) godtager de det hos US?

Og i forhold til forsørgelseskravet - hvor mange penge kræver de man skal have efter betalte udgifter? eller går de ikke op i det så længe man ikke har været på Kontanthjælp eller lign. i 3 år?

og lige et tillægsspørgsmål. Jeg fik kontanthjælp 3 måneder i foråret 2011 - så de er udløbet her i april/maj.. mit spørgsmål er... kan jeg første søge om turistvisum til ham fra den dato de 3 år er gået eller kan jeg få ham herop før april/maj også efter de 3 år er gået så kan vi søge om familiesammenføring?

Hav en dejlig december alle sammen :-)

fundiver199

Re: Boligkrav og forsørgelseskrav :-)

Indlæg af fundiver199 » 01.12.2013 22:09:40

Sandiieg skrev:I forhold til Boligkravet - er det så iorden hvis man lejer en ejerlejlighed af en man kender som er max 2 år, men hvis man vil kan man forlænge det med 2 år mere? (tænker mere om min udlejer kan skrive en kontrakt hvor dette står anført) godtager de det hos US?
Nej kontrakten skal være for mindst 3 år på det tidspunkt, hvor I søger.
Sandiieg skrev:Og i forhold til forsørgelseskravet - hvor mange penge kræver de man skal have efter betalte udgifter?
Det er der ingen regler om, når man søger efter de danske regler. Kun når man søger efter EU-reglerne.
Sandiieg skrev:og lige et tillægsspørgsmål. Jeg fik kontanthjælp 3 måneder i foråret 2011 - så de er udløbet her i april/maj.. mit spørgsmål er... kan jeg første søge om turistvisum til ham fra den dato de 3 år er gået eller kan jeg få ham herop før april/maj også efter de 3 år er gået så kan vi søge om familiesammenføring?
Der er ingen som helst regler om, at man ikke kan være vært for en gæst, bare fordi man er - eller har været - på kontanthjælp.

Pas på at du ikke blander alle mulige regelsæt sammen i en stor pærevælling. Hvis du ønsker at åbne et værtshus, skal du sætte dig ind i bevillingsloven. Men det har ingen betydning for din ansøgning, hvad der står i f.eks. vandforsyningsloven eller lov om registrering af køretøjer :D

Besvar