FS kontra ophold via arbejde

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
NIN

FS kontra ophold via arbejde

Indlæg af NIN » 23.07.2008 18:57:12

Min kæreste og jeg har igennem længere tid overvejet at slå os ned i Danmark ved at søge fs efter at have fået registreret vores partnerskab, som det så smukt hedder, men nu er vi så heldige at min kæreste har fået tilbudt et job og vi kan være her på den måde.

Spørgsmålet er så om det på nogen måde påvirker vores mulighed for evt. at søge fs i fremtiden hvis min kæreste mister sit job og vi stadig ønsker at bo her?

SraPacheco

Indlæg af SraPacheco » 29.07.2008 15:25:15

Hej!
Jeg kan ikke lige se hvordan det skulle kunne påvirke jeres evt. fremtidige sag om FS negativt hvis din kæreste først har opholdt sig i Danmark på en arbejds- og opholdstilladelse.
Det er vel kun positivt i forhold til et evt. krav om tilknytning til Danmark (hvis du ikke er over 28).
Nu har jeg ikke helt forstået om I har fået registreret jeres partnerskab eller om det bare er noget I overvejer. Hvis din kæreste kan få visum til at arbejde her i landet og I dermed kan bo sammen i mere end 1½ år inden I evt søger FS, så behøver I jo slet ikke at lade jer registrere. I kunne jo overveje at lade jer registrere alligevel så det i hvert fald ikke er det der bliver forhindringen hvis I på et tidspunkt skal søge om FS.
Opfylder I alle kravene ville jeg måske også overveje at søge inden din kæreste evt. mister jobbet af hensyn til at undgå at skulle gennem indvandrertesten som står til at blive indført i slutningen af 2009.
Hilsen Unna

Besvar