Ved børn under 8 år er der en ret generel ret til at få dem sammenført til Danmark.
Fra 8-14 år skal man hente dem hertil senest 2 år efter, at man selv kom, hvis de har en far/mor i hjemlandet, de alternativt kunne bo hos. Man må altså ikke lade barnet bliver hos mor igennem mange år, til det er fyldt 14 år og 11 måneder, og så pludselig "ombestemme sig" og hente barnet til Danmark, hvor farmand har boet de sidste 10 år. Dette er officielt af hensyn til børnenes mulighed for en vellykket integration.
Fra 15-17 år er kravene skærpet yderligere, og for de juridisk interesserede anvendes en helt anden paragraf i Udlændingeloven. Barnet skal have haft sin opvækst hos den forældre, der flytter til Danmark, og barnet skal søge samtidig med denne forældre.
Så man kan altså tage sine 15-17 årige børn med sig, men kun hvis man er den omsorgsperson, de hidtil har haft. Har de hidtil boet hos deres far eller bedsteforældre, kan man ikke pludselig bestemme, at de nu skal med mor til Danmark. Og man kan heller ikke efterlade dem i hjemlandet og hente dem senere.
Men opfylder man disse krav, burde det være ret sikkert, at ansøgningen kan imødekommes. Du kan bare aldrig få en offentligt ansat til at ”love” dette i telefonen. For de kender ikke alle sagens omstændigheder og må derfor ikke skabe forventninger om en bestemt afgørelse. De må ikke sagsbehandle i telefonen, og i US er dem, du taler med, slet ikke sagsbehandlere, de er servicemedarbejdere.
familiesammenføring med barn på 16 år
-
fundiver199
-
fundiver199
Re: familiesammenføring med barn på 16 år
Sådan er der mange, der har det, men det er en irrationel følelsesmæssig ting. Det gør ikke "ondt" at få afslag, og man forringer ikke sin retsstilling i forhold til en evt. anden kommende ansøgning.agm skrev:men jeg kan ikke lide at gøre det og så få afslag.
Til gengæld vil jeg sige, at det ikke er særlig smart at begynde at flytte rundt på en 16-årig - eller et hvilket som helst barn i skolealderen for den sags skyld - før man er sikker på, at opholdstilladelsen er i hus. Så ansøgning først og flytning siden er helt sikkert den rigtige fremgangsmåde for disse større børn.
Og da mor og barn i dette tilfælde skal søge samtidig, kommer det så også til at gælde for moderen.
Hej alle sammen,
Jeg skal forlængelse mit barns opholdstilladelse som medfølgende familiemedlem,som vil udløb I næste uge.Mit barn født I Danmark I 2008.NU Jeg har fået min permanent opholdstilladelse efter udlændningslovens 9 a stk 2 nr 1 I May 2013. Før may 2013,har jeg opholdstilledelse efter green kort orderning. Dengang,Mit barn har opholdtilledlse efter 9 c stk 1af udlændingelovens.Den stk er blevet ændret I 2012 og nu er 9m (1).
Jeg har været I udlændning styrelse og spurgte om hvilken ansøgningskema skal jeg udfill til at forlængelse mit barns opholdstillese.De oplyste mig, I kan burge entern FA 7 eller FA9.Men,FA 7 skema er brugte til familiesammenførning for barn,ikke født og opvakst I Danmark.
Hvis jeg udfill FA7 det skal være gratis men skal udfill bolgkravet eller skal jeg betal et gebyr,hvis jeg vælge FA9. hvis jeg bruge skema FA 9 ,skal aflever hod styrelsen for fastholdelse og Rekrutting.Anden dag,ringet jeg ige og enbfalte mig brug FA4.
Men jag er forvirret hvilkan ansøgningskema skal udfill, enten FA 7,FA4 eller FA9,når jeg har fået min permanent opholdstidellese.Normal barn få opholdstidellse efter får eller mor.og I min sag,natrualigvis det skal være efter mig.
Hvad er det forskel hvis jeg ansøge hos udlændningeservice eller SFR til barns opholdstilladelse betingelser.
JEg kan ikke forstår hvorfor man ansøge hos SFR når jeg har fået permanent opholds.
MVH
ajay
Jeg skal forlængelse mit barns opholdstilladelse som medfølgende familiemedlem,som vil udløb I næste uge.Mit barn født I Danmark I 2008.NU Jeg har fået min permanent opholdstilladelse efter udlændningslovens 9 a stk 2 nr 1 I May 2013. Før may 2013,har jeg opholdstilledelse efter green kort orderning. Dengang,Mit barn har opholdtilledlse efter 9 c stk 1af udlændingelovens.Den stk er blevet ændret I 2012 og nu er 9m (1).
Jeg har været I udlændning styrelse og spurgte om hvilken ansøgningskema skal jeg udfill til at forlængelse mit barns opholdstillese.De oplyste mig, I kan burge entern FA 7 eller FA9.Men,FA 7 skema er brugte til familiesammenførning for barn,ikke født og opvakst I Danmark.
Hvis jeg udfill FA7 det skal være gratis men skal udfill bolgkravet eller skal jeg betal et gebyr,hvis jeg vælge FA9. hvis jeg bruge skema FA 9 ,skal aflever hod styrelsen for fastholdelse og Rekrutting.Anden dag,ringet jeg ige og enbfalte mig brug FA4.
Men jag er forvirret hvilkan ansøgningskema skal udfill, enten FA 7,FA4 eller FA9,når jeg har fået min permanent opholdstidellese.Normal barn få opholdstidellse efter får eller mor.og I min sag,natrualigvis det skal være efter mig.
Hvad er det forskel hvis jeg ansøge hos udlændningeservice eller SFR til barns opholdstilladelse betingelser.
JEg kan ikke forstår hvorfor man ansøge hos SFR når jeg har fået permanent opholds.
MVH
ajay
-
fundiver199
Jeg kan sandelig godt forstå, du er forvirret, for det har ikke gjort tingene enklere, at to forskellige myndigheder nu behandler ansøgninger og opholdstilladelse og forlængelse. Jeg hælder til at mene, at det må være US, der skal behandle dit barns ansøgning om forlængelse, når du har fået PUT. Og så er det FA4, du skal bruge.