bankgaranti stillet af et familiemedlem
bankgaranti stillet af et familiemedlem
kan min mor eller søster gå ned i sin bank og få lavet en bankgaranti som dækker min kone?
min bank (danske bank) siger nej..min kommune kan jo være ligeglade med hvor pengene kommer fra
min bank (danske bank) siger nej..min kommune kan jo være ligeglade med hvor pengene kommer fra
Re: bankgaranti stillet af et familiemedlem
Din bank har ret. Det er dig, som hun er familiesammenført med, der skal stille garantien. Det er ikke et krav at du selv har tjent pengene. Kommunen interesserer sig ikke for, hvordan du har skaffet dem, så du må gerne låne dem af din mor og/eller søster, bare de deponeres i dit navn.
så min mor kan altså ikke gå ned i sin bank og lave en bankgaranti på min kone og bare sende den til hvidover kommune i mit navn
min bank siger bare nej til at lave garantien "det er ikke en service vi har"..
men så spurgte min mor mig om hun ikke bare kunne gå ned i sin bank og få lavet garantien og senden den til min kommune bare i mit navn
men så spurgte min mor mig om hun ikke bare kunne gå ned i sin bank og få lavet garantien og senden den til min kommune bare i mit navn
Der er to måder man kan stille garantien: enten kan man få lavet en anfordringsgaranti i banken. Her lover banken at kommunen kan få sine penge hvis de beder om det og det er så en slags lån du tager uden at der betales noget før kommunen beder om det. Banken kan vælge om de vil risikere at låne dig pengene. Det er måske det, de har svaret på.
Den anden metode er den, du selv er inde på, med at deponere pengene på en spærret konto, som kommunen har pant i. Hvis du ellers ikke skylder banken en masse penge som de gerne vil have nu, så burde de ikke have et problem med at du opretter en konto og sætter pengene ind på den, hvorefter de så udfylder nogle papirer til kommunen, som giver kommunen ret til at trække på kontoen hvis behovet opstår. Kontoen er så spærret for dig. Mine familiemedlemmer lavede en deponeringskonto i Danske Bank og det tog 10 minutter, hvorefter vi selv bar papirerne videre til kommunen (og ringede til dem dagligt indtil vi var sikre på at der var gået besked videre til Udlændinge"service" som det hed dengang) - hvor de havde fået pengene fra var der ingen der spurgte om, men kontoen er selvfølgelig i den danske ægtefælles navn, som den skal være.
Den anden metode er den, du selv er inde på, med at deponere pengene på en spærret konto, som kommunen har pant i. Hvis du ellers ikke skylder banken en masse penge som de gerne vil have nu, så burde de ikke have et problem med at du opretter en konto og sætter pengene ind på den, hvorefter de så udfylder nogle papirer til kommunen, som giver kommunen ret til at trække på kontoen hvis behovet opstår. Kontoen er så spærret for dig. Mine familiemedlemmer lavede en deponeringskonto i Danske Bank og det tog 10 minutter, hvorefter vi selv bar papirerne videre til kommunen (og ringede til dem dagligt indtil vi var sikre på at der var gået besked videre til Udlændinge"service" som det hed dengang) - hvor de havde fået pengene fra var der ingen der spurgte om, men kontoen er selvfølgelig i den danske ægtefælles navn, som den skal være.
-
fundiver199
Hvis man låner pengene af f.eks. sine forældre, kan man lave et privat gældsbevis, så der er papir på forholdet. Man kan så f.eks. skrive, at lånet skal tilbagebetales i takt med, at garantien bliver frigivet, og være helt indfriet senest efter 5 år eller 7 år. Så er der sat en slutdato på den hjælp, der bliver ydet.