Jeg er fornylig blevet gift med min udenlandske kone og vi har indsendt ansøgning om FS til US. Vi opfylder alle kravene, så det skulle ikke være noget problem. Vi bor i øjeblikket i en lejlighed (tidsubegrænset lejekontrakt), som vi har angivet på ansøgningsskemaet. Men nu vil vi gerne købe hus.
Vi får jo sikkert først det nye hus og skifter CPR adresse, efter vi har fået opholdstilladelsen (hvis det tager 3 md.). Men giver det problemer, at skifte bolig ifm. ansøgning? Hvis vi først skifter bolig efter min kone har fået opholdstilladelse, skal man så indsende skøde til US og dokumentere, at vi stadig opfylder boligkravet? Eller skal dette først ske, når vi senere skal have den midlertidige opholdstilladelse forlænget?
Boligskifte under/efter FS ansøgning
Re: Boligskifte under/efter FS ansøgning
Det giver ikke problemer, men køber du det nye hus nu skal du oplyse us om det, og sende nyt dokumention ind. og gør dud et ny kan us godt udskyde din behandlings tid til mere end bare 3 måneder..
Tak for det. Så det bedste/nemmeste er nok at vente, indtil vi har fået opholdstilladelsen.
Hvis vi venter til efter vi har fået midlertidig opholdstilladelse, skal vi så stadig indsende dokumentation for ny bolig til US? Eller først når opholdstilladelsen skal forlænges?
Hvis vi venter til efter vi har fået midlertidig opholdstilladelse, skal vi så stadig indsende dokumentation for ny bolig til US? Eller først når opholdstilladelsen skal forlænges?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Man skal til stadighed opfylde kravene, også til bolig. En ejerbolig skulle jo ikke kunne volde nogen problemer, så du sender bare en kopi af skødet sammen med oplysning om adresseændring.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG