Opholdskortet
Opholdskortet
Jeg blev familiesammenført med min samlever sidste år. Hun fik i den forbindelse udstedt et opholdskort (plastikkort på størrelse med et kreditkort). På kortet står der blandt andet "C Opholdstilladelse", og udløbsdatoen er 16. maj 2014.
Nu skal vi på ferie i Thailand i ca. 3 uger. Er opholdskortet (selvfølgelig sammen med hendes thailandske pas) tilstrækkeligt for indrejse i Danmark igen, eller skal hun som tidligere have et stempel / mærkat i passet med en tilbagerejsetilladelse?
Jeg kan ikke læse mig til, hvad opholdskortet kan bruges til. Kan blot læse, at hun altid skal have det på sig.
På forhånd tak for hjælpen.
Lars
Nu skal vi på ferie i Thailand i ca. 3 uger. Er opholdskortet (selvfølgelig sammen med hendes thailandske pas) tilstrækkeligt for indrejse i Danmark igen, eller skal hun som tidligere have et stempel / mærkat i passet med en tilbagerejsetilladelse?
Jeg kan ikke læse mig til, hvad opholdskortet kan bruges til. Kan blot læse, at hun altid skal have det på sig.
På forhånd tak for hjælpen.
Lars
Re: Opholdskortet
opholdskortet og passet sammen er det der skal bruges for at komme tilbage til Danmark .
God ferie !
God ferie !
Så vidt jeg ved får man 2 års opholdstilladelse i første omgang efter danske regler. Min venindes mand har fået 3 års opholdstilladelse, hvilket jeg ikke helt forstå. Er der undtagelser? Jeg troede nemlig at 2 år var et fast regl som alle ikk første gang. ??
oke, det kan åbenbart variere fra sag til sag..