Afventer oplysninger

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Dorthepia

Afventer oplysninger

Indlæg af Dorthepia » 27.06.2013 09:53:42

HEJ MED JER,

Min mand og jeg indgav ansøgning om FS d. 7. maj på den lokale politistation; (umiddelbart efter vores bryllup). Umiddelbart herefter modtog vi et brev, hvori US bekræfter at de har modtaget ansøgningen og at vi vil få nærmere besked angående sagsbehandlingstiden.
I dag logger jeg ind på "min side" fordi jeg er nysgerrig m.h.t. status på ansøgningen, og fordi vi endnu intet har hørt m.h.t. sagsbehandlingstiden: Jeg kan se at status på ansøgningen er, at de afventer flere oplysninger fra ansøger.
I vores "ansøgningspakke" har vi indsendt alle tænkelige oplysninger. Det eneste jeg kan komme i tanke om er, at vi ikke tog kopi af samtlige (blanke) sider i mands pas. På politistationen gennemgik de også ansøgningen, og alt så vist ganske fint ud! Jeg kan tilføje, jeg har ønsket at der tages "hensyn til" dispensation på grund af særbørn, og man naturligvis kan kontakte børnenes far for at få oplysningerne bekræftet. Jeg kan også tilføje at min mand er 18 år yngre end jeg.

Vi har endnu ikke modtaget brev fra US med information vedrørende hvilke oplysninger de yderligere ønsker. Jeg er derfor lidt uforstående og håber at nogle herinde måske kan give mig et "hint"?

Mange hilsner
Dorthe Pia Koeddee

Dorthepia

Re: Afventer oplysninger

Indlæg af Dorthepia » 27.06.2013 11:22:21

Hej igen,

Nåh men, nu har jeg så ringet til US for at få uddybet status, og de meddeler at de ikke har modtaget side 3 og 4 i ansøgningsskemaet :?: Da vi afleverede ansøgningen på politistationen, gennemgik personalet netop samtlige sider og alt var "intakt"!. Kan vi aflevere de manglende sider på politistationen igen?

Sommer

Re: Afventer oplysninger

Indlæg af Sommer » 27.06.2013 11:40:12

Det samme skete for os. De syntes ikke, at kopi af et af vores papirer var tydelig nok, så vi sendte det bare igen ved at indlevere det på posthuset. Du skal ikke aflevere det til Politistationen men skal selv sende det til Udlændingestyrelsen. Husk at angive dit sagsnummer og evt. Person ID nummer i brevet, så de ved hvilken ansøgning de skal koble papirerne til.

Besvar