Løntilskud

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ViviTom

Løntilskud

Indlæg af ViviTom » 30.05.2013 11:25:02

Hej ÆUG

Min peruvianske forlovede og jeg planlægger at blive gift her engang i sommeren. Derefter vil vi søge om familiesammenføring.
Men jeg har lagt mærke til, at man ikke skal have modtaget social ydelse de sidste 3 år, da det indgår i udlændingeloven.
Jeg er desværre arbejdsløs lige for tiden, så derfor ønsker jeg ikke at modtage social ydelse, for ellers vil der gå længere tid inden jeg kan få min kommende kone til DK. Men jeg ved også, at mange arbejdsgivere gerne vil ansætte folk, hvis de har løntilskud med eller andre ydelser. Jobcenteret har forslået, at jeg kan få løntilskud, men jeg tør ikke, da jeg er bange for, at løntilskud er en social ydelse og forhindrer familiesammenføringen. Hvis jeg skal have løntilskud eller sådan, så foretrækker jeg at få det, når min kommende kone har fået opholdstilladelse og befinder sig i DK - ikke før.
Derfor spørger jeg ÆUG eller andre herinde, om løntilskud er en social ydelse som er en del af udlændingeloven. Er det det?

Jeg overvejer også at kontakte US.
Takker for hjælpen

Prossy

Re: Løntilskud

Indlæg af Prossy » 30.05.2013 13:05:56

Hej,

jeg vil lige høre , er du dansk statsborger?

Jeg er en dansk statsborger, der er pt. på dagpenge og i løntilskud og fik godkendt familiesammenføring i sidste måned til min mand .
så jeg tror ikke at løntilskud høre under aktiv loven hvis man er medlem af en a-kasse og får dagpenge.
men ringe også til US for at bekræfte:-)

Mvh Prossy

ViviTom

Indlæg af ViviTom » 30.05.2013 13:55:05

Hej Prossy

Ja jeg er dansk statsborger. Men jeg vil prøve at kontakte US for at få det bekræftet.
Jeg ved bare, at revalidering er en social ydelse og hører under udlændingeloven. Derfor jeg var bange for, at løntilskud også hørte under udlændingeloven. Loven siger jo, at der skal gå 3 år fra man sidst fik social ydelse udbetalt til man kan søge om familiesammenføring. 3 år er jo langt tid....
Men heldigvis får jeg ikke nogen form for social ydelse.

Jeg kontakter US.

Takker.

Prossy

Indlæg af Prossy » 30.05.2013 14:13:11

selv tak:-) det er en god ide at bekræfte det:-)
Jeg tror at, US mener revalidering hvis man får kontanthjælp og ikke dagpenge. Når man søge FS skal den/de kommuner hvor man har boet i det sidste 3 år skrive en udtalelse, at man ikke har modtaget sociale ydelse i det sidste 3 år.
Jeg er næsten sikker at det er i orden. Men bekræft det lige med US.
Held og lykke  Mvh Prossy

Thrane

Indlæg af Thrane » 02.06.2013 10:21:00

Løntilskud hører under lov om aktiv beskæftigelsesindsats, og er derfor ikke et problem. Din ægtefælle vil sågar også kunne komme i løntilskud uden, at det bliver et problem, når FS er gået igennem.

Det er kun ydelser efter lov om aktiv socialpolitik, der er et problem dvs. primært kontanthjælp og revalidering.

Besvar