Hej Alle sammen
Jeg skriver på vegne af en bekendt..
Dette par skal til at aflevere familiesammenførings-ansøgningen efter de danske regler.
Det er manden der skal familiesammenføres, og hans visum udløber her D. 26 juni. Parret vil meget gerne på bryllupsrejse til Tyrkiet i Juli.
Hvad er deres ods for, at manden får en tilbagerejsetilladelse under processuelt ophold?? Kan man overhovedet få sådan en og hvor lang tid er indlændingeservice om at behandle en evt. Ansøgning om dette???
Nogen der har oplevet lignende, må gerne skrive tilbage eller andre med viden inden for dette område..
På forhånd TAK
Tilbagerejsetilladelse
Re: Tilbagerejsetilladelse
En tilbagerejsetilladelse kan man normalt først få 3 måneder efter man har indgivet sin ansøgning om familiesammenføring. Kun hvis helt særlige forhold gør sig gældende vil det kunne lade sig gøre. Læs mere her:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/spoergsm ... adelse.htm
larschr5 skrev:En tilbagerejsetilladelse kan man normalt først få 3 måneder efter man har indgivet sin ansøgning om familiesammenføring. Kun hvis helt særlige forhold gør sig gældende vil det kunne lade sig gøre. Læs mere her:
Taaaaaak for svar..
Damn, det var ærgerligt.. Men det går nok alligevel..
Ved slet ikke om det stadig er aktuelt...
Men vi fik en 90 dages tilbagerejsetilladelse meget meget let. Selv inden der var gået 3 måneder siden ansøgningen blev indgivet...
Og det eneste vi skulle var besøge min søster i Tyskland. Altså ikke noget "vigtigt" som sådan.
Men vi fik en 90 dages tilbagerejsetilladelse meget meget let. Selv inden der var gået 3 måneder siden ansøgningen blev indgivet...
Og det eneste vi skulle var besøge min søster i Tyskland. Altså ikke noget "vigtigt" som sådan.
Hejsa
Jeg har tidligere snakket med US inde i Ryesgade, de forklarede at hvis man havde et brev hvor der stå man havde opnået processuelt ophold, så var der ingen problemer med at få 90 dages Schengen visum.
Man havde man endnu ikke fået brevet hvori der stå man har opnået processuelt, så kan man kun udstede nationale visum og det gør man helst kun i nødtilfælde (sygdom begravelse mv i hjemlandet).
Problemet er, som jeg har set og forstået praktisk hos US, at man først få brevet om processuelt ophold samtidig med at de behandler opholdstilladelsen og ikke inden for 30 dage som folketingets ombudsmand har pålagt US.
Jeg har snakket med folketingets ombudsmand, der oplyser at de følgende praktisk, men at de reelt først kan gøre noget ved problemet hvis nogen fører en klage gennem US, justitsministerium og der efter til folketingets ombudsmand.
Jeg var en af dem der ikke orkede
mvh
Larsen
Jeg har tidligere snakket med US inde i Ryesgade, de forklarede at hvis man havde et brev hvor der stå man havde opnået processuelt ophold, så var der ingen problemer med at få 90 dages Schengen visum.
Man havde man endnu ikke fået brevet hvori der stå man har opnået processuelt, så kan man kun udstede nationale visum og det gør man helst kun i nødtilfælde (sygdom begravelse mv i hjemlandet).
Problemet er, som jeg har set og forstået praktisk hos US, at man først få brevet om processuelt ophold samtidig med at de behandler opholdstilladelsen og ikke inden for 30 dage som folketingets ombudsmand har pålagt US.
Jeg har snakket med folketingets ombudsmand, der oplyser at de følgende praktisk, men at de reelt først kan gøre noget ved problemet hvis nogen fører en klage gennem US, justitsministerium og der efter til folketingets ombudsmand.
Jeg var en af dem der ikke orkede
mvh
Larsen