Boede i Sverige
Boede i Sverige
Hvis man søger fs i dk og hvis jeg har boede i Sverige men arbejde i dk kan det opstod problem ved tilknytning krav
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Boede i Sverige
Det kommer an på om du søger efter EU-regler eller danske regler.
Hvis du søger efter EU-regler, så ER der ikke noget tilknytningskrav.
Hvis du søger efter danske regler, så afhænger det af, hvor gammel du er.
Hvis du søger efter EU-regler, så ER der ikke noget tilknytningskrav.
Hvis du søger efter danske regler, så afhænger det af, hvor gammel du er.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Jeg er meget bekymre siden 2012 nov søgt fs efter EU regler i Sverige
Jeg mener hvis jeg få afslag kan jeg godt søgt i dk efter dansk regler
Jeg er 25 år har fuldtidsjob i dk ????
Jeg har været i dk siden 2000 grund til hvis jeg få afslag det håber jeg ikke jeg arbejde meget i dk dvs jeg midst i dk jeg har et storet tilknytning til dk end Sverige
Jeg mener hvis jeg få afslag kan jeg godt søgt i dk efter dansk regler
Jeg er 25 år har fuldtidsjob i dk ????
Jeg har været i dk siden 2000 grund til hvis jeg få afslag det håber jeg ikke jeg arbejde meget i dk dvs jeg midst i dk jeg har et storet tilknytning til dk end Sverige
-
- Kontakt:
Der stilles tilknytningskrav indtil du er fyldt 26 år. Hvis din ægtefælle tidligere har besøgt DK bare én gang, er det opfyldt.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hvis du vil FS i DK efter EU reglerne, er det ligegyldigt hvad du har søgt i Sverige.
Det der er vigtigt, er at du har haft et reelt og faktisk ophold i Sverige.
Hvis du har arbejdet i DK, og boet i Sverige, er det vigtigt at du har været i Sverige mindste 4 nætter om ugeen, altså det er vigtigt at bevise, du har levet i Sverige, og pendlet til job i DK.
mvh DBS
Det der er vigtigt, er at du har haft et reelt og faktisk ophold i Sverige.
Hvis du har arbejdet i DK, og boet i Sverige, er det vigtigt at du har været i Sverige mindste 4 nætter om ugeen, altså det er vigtigt at bevise, du har levet i Sverige, og pendlet til job i DK.
mvh DBS
hvis han kommer til dk en gang som visum selv om jeg er25 har jeg så opfyldt tilknytningskravet
-
- Kontakt:
Ja, men du kan jo ikke invitere din mand til DK, hvis du bor i Sverige.
Du kan invitere ham til Sverige, og I kan så lovligt tage en tur til DK, bo på et billigt hotel, på camping eller andet, og du kan sørge for at det kan dokumenteres ved billeder, evt. billetter med navn på (fx togbilletter købt over nettet og brugt) osv.
Der er intet særligt krav til, hvor længe man skal have besøgt DK, men en uges tid vil nok være at anbefale.
Du kan invitere ham til Sverige, og I kan så lovligt tage en tur til DK, bo på et billigt hotel, på camping eller andet, og du kan sørge for at det kan dokumenteres ved billeder, evt. billetter med navn på (fx togbilletter købt over nettet og brugt) osv.
Der er intet særligt krav til, hvor længe man skal have besøgt DK, men en uges tid vil nok være at anbefale.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hvis jeg få afslag fra Sverige ved EU regler så flytter jeg til dk kan jeg så invitere ham hvis jeg bor i dk ??
Ja selvfølglig.Mitra_24 skrev:Hvis jeg få afslag fra Sverige ved EU regler så flytter jeg til dk kan jeg så invitere ham hvis jeg bor i dk ??