Sikkerhedsstillelsesbrev gået tabt i posten?
Sikkerhedsstillelsesbrev gået tabt i posten?
Jeg var nede for at oprette en deponeringskonto for sikkerhedstillelse for 3 uger siden, men kommunen har ikke modtaget brevet fra banken. og banken vidste ingenting i dag da jeg var nede for at spørge. Så de sendte papirene afsted en gang til hvor der stod kopi på. håber ikke det gør noget.?
Jeg ringede så til us, hvor de sagde fra den dato de modtager brevet med kontooplysninger fra kommunen, så skulle det tage 2 måneder.. er det rigtigt det tager to måneder..?
Jeg ringede så til us, hvor de sagde fra den dato de modtager brevet med kontooplysninger fra kommunen, så skulle det tage 2 måneder.. er det rigtigt det tager to måneder..?
Re: Sikkerhedsstillelsesbrev gået tabt i posten?
Hvis us siger at det vil tage 2 måneder, så er det nok rigtigt. De har fra starten af de nye opholdskort haft store problemer med at få udstedt kort i et anstændigt tempo, så 2 måneder til i får kortet skal nok passe. Men i burde kunne tilmelde jer sprogskole osv før. I kan vel få et stykke papirt fra us på at opholdstilladelsen er givet, og det derfor er en ren teknikalitet at kortet ikke er printet. Ingen grund til at vente flere måneder med det.
Nu er det at han opholder sig i hans hjemland. Vi indleverede begge ansøgningen i dk.. men han blev nødt til at tage hjem for at gøre sin kandidat færdig. Han er færdig i maj. Så kan han godt når han er færdig rejse tilbage til dk selvom sagen ikke er afgjort.. ?? eller skal han vente helt til han får opholdskortet..?
Han har jo processuelt ophold og jeg har stillet sikkerhed.
Han har jo processuelt ophold og jeg har stillet sikkerhed.
Sagen er for så vidt afgjort når du bliver bedt om at stille sikkerhed. Ellers vil us ikke bede om det.
Så har us bedt om det, så venter de egentlig bare på en bekræftelse fra kommunen på at der er stillet sikkerhed, og så begynder de at få lavet et opholdskort til ham.
I det tilfælde burde det være en smal sag at få us til at udstede en tilladelse til at han kan rejse ind i Danmark igen, da han jo på det tidspunkt allerede har opholdstilladelse, men han har bare ikke fået sit kort endnu.
Så har us bedt om det, så venter de egentlig bare på en bekræftelse fra kommunen på at der er stillet sikkerhed, og så begynder de at få lavet et opholdskort til ham.
I det tilfælde burde det være en smal sag at få us til at udstede en tilladelse til at han kan rejse ind i Danmark igen, da han jo på det tidspunkt allerede har opholdstilladelse, men han har bare ikke fået sit kort endnu.
ok tusind tak... så skulle det ikke gøre noget hvis det tager noget tid med opholdskortet.. så kan han jo bare komme når han er færdig... hvor lang tid før skal man søge om det..?
Jeg skal også have helt styr på at han skal først op til dansk prøve 1 et halvt år efter han er kommet til dk og har fået sit cpr nummer ikke..?
hvornår er det at man skal søge om forlængelse af tidsbegrænset opholdstilladelse.?
hvornår er det at man skal søge om forlængelse af tidsbegrænset opholdstilladelse.?
Når man har fået opholdstilladelse skal man seneste 5 dage efter indrejse søg cprnr. Fra den dato han modtager cprnr, har han 6 måneder til at gå til danskprøven A1 og derefter 3 måneder hvis han ikke består.
Der er hvis nok også regel der siger efter givet opholdstilladelse skal man indrejse seneste 6 måneder fra den dato opholdstilladelse er givet fra.
Forlængelse af tidsbegrænset opholdstilladelse : https://www.nyidanmark.dk/da-dk/ophold/ ... ngelse.htm
Der er hvis nok også regel der siger efter givet opholdstilladelse skal man indrejse seneste 6 måneder fra den dato opholdstilladelse er givet fra.
Forlængelse af tidsbegrænset opholdstilladelse : https://www.nyidanmark.dk/da-dk/ophold/ ... ngelse.htm
Jeg ringede lige til us... De fortalte mig for at min kæreste kan komme ind i landet igen skal han udfylde en tilbagerejsetilladelse, men jeg synes bare jeg har læst at man ikke kan ansøge om tilbagerejse før 3 mdr. efter man har fået sin opholdstilladelse..?
Hun sagde også at fordi han indleveret sin ansøgning her i dk har han 5 dage efter han har fået opholdstillladelsen til at melde sig til cpr registeret... Hvad nu hvis han får opholdstilladelsen før han er færdig med sin eksamen..? kan man godt udskyde det lidt..?
også hvis han ikke havde fået tilbagerejsetilladelsen inden opholdstillladelsen var afgjort skulle vi rykke for tilbagerejsetillladelsen, da han skulle bruge denne for at komme ind i landet igen..
Er dette rigtig forstået..?
Hun sagde også at fordi han indleveret sin ansøgning her i dk har han 5 dage efter han har fået opholdstillladelsen til at melde sig til cpr registeret... Hvad nu hvis han får opholdstilladelsen før han er færdig med sin eksamen..? kan man godt udskyde det lidt..?
også hvis han ikke havde fået tilbagerejsetilladelsen inden opholdstillladelsen var afgjort skulle vi rykke for tilbagerejsetillladelsen, da han skulle bruge denne for at komme ind i landet igen..
Er dette rigtig forstået..?
Hvis han skal ind før hans ansøgning om fs er blevet godkendt, så skal han have en tilbagerejsetilladelse.
Man søger om en tilbagerejsetilladelse når man IKKE har en opholdstilladelse. Når man har en opholdstilladelse giver det jo ikke meget mening at skulle søge om en tilbagerejsetilladelse.
Hun har ikke helt ret (og så dog). Hvis i ikke har oplyst us at han er udrejse af Danmark igen, og at et svar op opholdstilladelse skal sendes til ambassaden i hans hjemland, så går us jo ud fra at din mand er i Danmark, og han har derfor 5 dage til at registrere sig. Så hvis i ikke har gjort det allerede er det første i skal gøre jo at orientere us om at din mand nu er hjemme i hans hjemland, og afventer afgørelsen på ansøgningen derfra, så svaret skal sendes dertil.
Når ansøgningen er blevet godkendt sendes svaret, og en indrejsetilladelse til den danske ambassade i hans hjemland (eller den der er tættest på). Der kan han så hente indrejsetilladelsen, som vist er gyldig i 6 måneder. Han har så 5 dage fra han ankommer til danmark til at blive registreret hos folkeregisteret.
Man søger om en tilbagerejsetilladelse når man IKKE har en opholdstilladelse. Når man har en opholdstilladelse giver det jo ikke meget mening at skulle søge om en tilbagerejsetilladelse.
Hun har ikke helt ret (og så dog). Hvis i ikke har oplyst us at han er udrejse af Danmark igen, og at et svar op opholdstilladelse skal sendes til ambassaden i hans hjemland, så går us jo ud fra at din mand er i Danmark, og han har derfor 5 dage til at registrere sig. Så hvis i ikke har gjort det allerede er det første i skal gøre jo at orientere us om at din mand nu er hjemme i hans hjemland, og afventer afgørelsen på ansøgningen derfra, så svaret skal sendes dertil.
Når ansøgningen er blevet godkendt sendes svaret, og en indrejsetilladelse til den danske ambassade i hans hjemland (eller den der er tættest på). Der kan han så hente indrejsetilladelsen, som vist er gyldig i 6 måneder. Han har så 5 dage fra han ankommer til danmark til at blive registreret hos folkeregisteret.
Vi har oplyst us om at han skulle rejse tilbage fra den første dag.. og de har noteret det i sagen... men nu forvirrede hun mig fuldstændig... med de 5 dage.. for jeg mente også at det var 6 måneder... for ellers blev det lidt knebenet...
Hvordan skal vi så gøre, nu når han skal hjem til juni... når han er færdig med sine eksamner..? og hvis afgørelsen ikke er faldet..?
har lige fået afvide at kommunen har kigget på sagen og den er sendt til us...
skal vi søge om tilbagerejsetilladelse eller er det lidt lige meget..?
Hvordan skal vi så gøre, nu når han skal hjem til juni... når han er færdig med sine eksamner..? og hvis afgørelsen ikke er faldet..?
har lige fået afvide at kommunen har kigget på sagen og den er sendt til us...
skal vi søge om tilbagerejsetilladelse eller er det lidt lige meget..?
Jeg ville skrive til us, og få på skrift hvad de vil have i skal gøre. For selvfølglig kan man ikke forvente at en person kan stille i Danmark 5 dage efter at us beslutter sig for at godkende en ansøgning. Der skal jo først skaffes billetter, pakkes, tilbagerejsetilladelsen skal hendes på ambassaden osv osv, og hvad med tiden det tager at få sendt besked om det til ambassaden og personen i udlandet (hvor posten ikke altid kommer ud hver anden dag). Så det er for mig ret indlysende at man får mere end 5 dage. det er i den sammenhæng fuldstændig ligegyldigt hvor man søgte henne (fra Danmark af eller fra hjemlandet af). Det der tæller er hvor man opholder sig når opholdstilladelsen bliver givet.
Du har nok bare fået fat på en mandagsversion af en us medarbejder, der prøvede at kloge sig uden at sætte sig ind i hvad der blev svaret på (dem er der desværre ALT for mange af).
Du har nok bare fået fat på en mandagsversion af en us medarbejder, der prøvede at kloge sig uden at sætte sig ind i hvad der blev svaret på (dem er der desværre ALT for mange af).
Nej, det prøvede jeg også at forklare hende, men det forstod hun ikke... men jeg desværre flere gange været ude for at skrive til us hvor de ikke svarer... så er man bare lidt fustreret... så måske skal vi bare vente på afgørelsen for man må gå udfra at de sender den til ambassaden i hans hjemland.. idet det står i sagen at han er hjemme...