Familiesammenføring og Revaldering
-
Hansnygaard
Familiesammenføring og Revaldering
Hej
Jeg har en kinesisk kæreste som jeg skal giftes med om en måned, vi ville så søge om familiesammenføring på dette tidspunkt også.
Jeg er i den situation at jeg modatger revaldering og har gjort det i 8 mdr. nu, jeg er igang med en erhversuddannelse.
Jeg har også 2 børn som jeg har hos mig hveranden weekend disse er 8 og 4 år.
Er der nogen der kan fortælle mig om det er umugligt at få papirene godkendt eller det er spild af tid?
http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/C ... kravet.pdf
Her kan man læse man kan få dispensation fra selvforsørgelseskravet, Hvis den herboende ægtefælle har forældremyndighed over og samvær med et særbarn i Danmark, og samværet har et omfang eller en karakter der gør, at det ikke kan gennemføres under visumophold eller på anden måde, der sikrer den fortsatte respekt for det etablerede og udøvede familieliv.
Jeg har en kinesisk kæreste som jeg skal giftes med om en måned, vi ville så søge om familiesammenføring på dette tidspunkt også.
Jeg er i den situation at jeg modatger revaldering og har gjort det i 8 mdr. nu, jeg er igang med en erhversuddannelse.
Jeg har også 2 børn som jeg har hos mig hveranden weekend disse er 8 og 4 år.
Er der nogen der kan fortælle mig om det er umugligt at få papirene godkendt eller det er spild af tid?
Her kan man læse man kan få dispensation fra selvforsørgelseskravet, Hvis den herboende ægtefælle har forældremyndighed over og samvær med et særbarn i Danmark, og samværet har et omfang eller en karakter der gør, at det ikke kan gennemføres under visumophold eller på anden måde, der sikrer den fortsatte respekt for det etablerede og udøvede familieliv.
Re: Familiesammenføring og Revaldering
Ud fra hvad du skriver skulle dine 2 særbørn uden problemer give dig dispensation for forsørgelseskravet, boligkravet, og den økonomiske sikkerhedsstillelse.
Så det er bare at klø på med ansøgningen.
Så det er bare at klø på med ansøgningen.
-
Hansnygaard
Mange tak men er der nogen der kan fortælle om man kan få det af vide af en advokat?
Jeg vil gerne være helt sikker
Jeg vil gerne være helt sikker
Tjo du kan bare ringe til en advokat med speciale i udlændingeret, hvis du ikke tror hvad du får at vide. Men du vil få det samme at vide. Forskellen er at advokaten vil tage et par tusind for at fortælle dig det.
Det er en helt fast praksis, at der bliver gived dispensation for de krav der kan dispenseres for hvis den herboende har særbørn som der er delt forældremyndighed over, og som ses minimum hver 2. weekend. Det har der været rådgivet om herinde flere hundrede gange, og ingen er kommet tilbage og har klaget over at der er taget fejl.
Det er heldigvis ikke raketvidenskab at søge om fs.
Det er en helt fast praksis, at der bliver gived dispensation for de krav der kan dispenseres for hvis den herboende har særbørn som der er delt forældremyndighed over, og som ses minimum hver 2. weekend. Det har der været rådgivet om herinde flere hundrede gange, og ingen er kommet tilbage og har klaget over at der er taget fejl.
Det er heldigvis ikke raketvidenskab at søge om fs.
-
Hansnygaard
ja mange tak for hjælpen, men ville gerne høre om der er nogen der har prøvet det samme, jeg har søgt her men uden svar.
Søren mange tak for dit svar, det sætter jeg stor pris på!!
Jeg har bare snakket med to advokater, som snakker mod hinanden, og derfor er jeg lidt på bar bund.
Jeg håber at der er en som har prøvet dette eller en der har fået FS sammen med at være under aktivloven.
På forhånd mange tak
Søren mange tak for dit svar, det sætter jeg stor pris på!!
Jeg har bare snakket med to advokater, som snakker mod hinanden, og derfor er jeg lidt på bar bund.
Jeg håber at der er en som har prøvet dette eller en der har fået FS sammen med at være under aktivloven.
På forhånd mange tak
Det er der masser der har prøvet herinde. Derfor svarer jeg også ret skråsikkert. 
Jeg er selv fs med dispensation pga sørbærn, og de 2 eneste krav jeg/vi skulle og skal leve op til er at vi skal være gift og bo sammen. Der er ikke andre krav forbundet med vores fs. Så jeg kunne have fået kontanthjælp alt det jeg ville, og kan også få det nu og vi kunne bo i en ½ årlig fremlejet tændstiksæske uden at det påvirker den fs jeg har med min kone.
Så jeg syntes egentlig at du skal gå tilbage til den ene af advokaterne og sige til ham/hende at han/hun skal lade være med at rådgive om noget som han/hun ikke aner noget om.
Jeg er selv fs med dispensation pga sørbærn, og de 2 eneste krav jeg/vi skulle og skal leve op til er at vi skal være gift og bo sammen. Der er ikke andre krav forbundet med vores fs. Så jeg kunne have fået kontanthjælp alt det jeg ville, og kan også få det nu og vi kunne bo i en ½ årlig fremlejet tændstiksæske uden at det påvirker den fs jeg har med min kone.
Så jeg syntes egentlig at du skal gå tilbage til den ene af advokaterne og sige til ham/hende at han/hun skal lade være med at rådgive om noget som han/hun ikke aner noget om.
-
Hansnygaard
Okay Søren mange tak forhjælpen.
fik du hjælp af nogen til at lave papierne den gang?? og hvis ja hvem?
fik du hjælp af nogen til at lave papierne den gang?? og hvis ja hvem?
Nej det fik jeg ikke. Det er altså ikke så kompliceret. Sæt jer ned med en kop kaffe en aften, og tage skemaet spørgsmål for spørgsmål...Der er ikke nogle "snydespørgsmål", så det er altså meget lige ud af vejen. 
-
Hansnygaard
Hej
Jeg syntes stadig den er lidt svær at finde ud af men jeg vil prøve at lave papierne og så må vi se hvad der sker!!

Jeg syntes stadig den er lidt svær at finde ud af men jeg vil prøve at lave papierne og så må vi se hvad der sker!!
-
Hansnygaard
Kan det passe for mig at det er det der står i afsnit 2 på denne side?
Ja det er hvad der "redder" dig.Hansnygaard skrev:Kan det passe for mig at det er det der står i afsnit 2 på denne side?
Du kan finde det samme, bare lidt mere let læseligt på nyidanmark's normale side om fs.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... rgelse.htm
-
Hansnygaard
okay tror jeg er med nu!!
ja det tog sin tid!!
men hordan søger jeg så dispensation??
ja det tog sin tid!!
Du spørger selvfølgelig hvis der er noget du er i tvivl om. Enten herinde, eller sender en pb, hvis detaljerne bliver lidt for personlige til at ville offentliggøre på et forum.Hansnygaard skrev:Hej
Jeg syntes stadig den er lidt svær at finde ud af men jeg vil prøve at lave papierne og så må vi se hvad der sker!!![]()
Men har du ikke en i din omgangskreds (familie/venner) der både kender jer, men som samtidig ikke er så dybt involveret i sagen som i er, så man ikke kan se skoven for bare træer, og som er lidt god til per natur at skaffe sig overblik?
Inviter den person på kaffe (gem øllen til efter at skemaet er udfyldt)
Nu har jeg lige hurtigt skimmet FA1 skemaet.
1. Oplysninger om dig (ansøger)
Det er den del der skal udfyldes af din kone (eller med din kones data)
2. Oplysninger om dit pas
Din kones pasoplysninger
3. Oplysninger om din ægtefælle/samlever/partner
Her skriver din kone hvem hendes ægtefælle er (det er jo så dine oplysninger der skal der)
4. Oplysninger om tidligere ægtefæller
Hvis din kone har været gift før, så skal hun skrive det her...Ellers hakker hun bare af i "nej"
5. Oplysninger om dine børn, herunder børn der opholder sig i hjemlandet
Hvis din kone har særbørn der opholder sig i hjemlandet. Ellers hopper hun/du videre.
6. Oplysninger om dine familieforhold
Her skal din kone angive om hun har forældre eller søskende der tidligere er fs til Danmark. Ellers hakker hun bare af i "nej"
Så skal hun hakke af i om hende forældre og søskende bor i hendes hjemland.
7. Om ægteskabet/partnerskabet
Her beskriver din kone omstændighederne omkring jeres ægteskab og hvordan i har kommunikeret før i blev gift. Her skriver i bare efter bedste evne. Det vigtige for us er at det fremgår at i blev gift frivilligt, og at hendes forklaring passer med din forklaring, som du giver senere i skemaet.
8. Oplysninger om din uddannelse og beskæftigelse
Her angiver din kone hendes uddannelsesniveau, med navn på skole(r) osv.
9. Tilknytning til Danmark og andre lande
Her angiver din kone om hun tidligere har været i Danmark. Hvis i søger mens hun er i Danmark, så gælder det besøg jo med, så der skal så skrives ja, og angives perioder hun har været i Danmark.
10. Prøve i Dansk
Skal kun udfyldes hvis din kone har et handicap der skal tages hensyn til i forbindelse med når hun skal tage prøven i Dansk.
11 og 12
Er højt hellige jeg lover på tro og love....Hun skal bare skrive under til sidst under punkt
13.
Så er hun klar
Så kommer SKEMA 2 (FA1b) : Det er her du skal brilliere.
Oplysninger om dig, der allerede bor i Danmark og ønsker din ægtefælle/samlever/partner
Dit navn cpr adresse og telefon oplysninger.
Oplysninger om din ægtefælle/samlever/partner, der søger om opholdstilladelse
Skriv din kones oplysninger
1. Om ægteskabet/partnerskabet
Skal jo langt hen af vejen meget gerne matche din kones punkt 7 svar.
2. Tidligere ægtefæller
har du tidligere været gift...Så skriver du dine ekskone(s) navn(e) her.
3. Oplysninger om dine familieforhold
Er dine forældre eller nogle af dine søskendefs til Danmark? (oftest nej, med mindre en af dine forældre er udlænding)
Og bor dine forældre i Danmark, og har du søskende der bor i Danmark?
4. Samliv
Skal jo kun udfyldes hvis i IKKE er gift, så hop du bare videre til punkt 5.
5. Fællesbørn i Danmark
har du og din kone børn sammen? Hvis nej, hop til punkt 6
6. Særbørn i Danmark
Det er så her du får din dispensation.
Marker "ja" i at du har særbørn i danmark, og lad boksen om at du ikke ønsker at dine særbørn skal være en del af behandlingen være.
Skriv under på samtykkeerklaringen i 6A og giv oplysningerne om dine børn i 6B.
Besvar efter bedste evne dit samvær med dine børn. Hvis du har dem hver anden weekend fre/søn så har du jo samvær med 6 dage over en 4 ugers periode, og børnene overnatter 4 nætter over en 4 ugers periode. Er det dage/nætter imellem hvor du også ser børnene, så skal de jo lige lægges til.
7.A Tilknytning til Danmark
Hvis du har været dansk statsborger i mere end 26 år, så hakker du af der og går videre til punkt 7B
7.B Beskæftigelse og uddannelse
har du arbejde? Hvis ja så skrive hvilket, og skriv i skemaet eventuelt andet arbejde du har haft igennem tiderne. Og besvar om du er i gang med at tage en erhvervskompetencegivende uddannelse i Danmark.
8. Forsørgelse
Det må du sku egentlig selvom om du vil hente udtalelse fra kommunen om du har modtaget offentlig hjælp. Det har du jo, så det skulle udelukkende være for syns og fuldstændighedens skyld.
9. Bolig
Besvar spørgsmålene om din bolig. Er det en leje bolig så vedlægger du lejekontrakten. Er det en ejerbolig, så vedlægger du skøde. Igen vil du få dispensation for dette krav, men behandle spørgsmålene som om at du ikke ved det, så besvar dem om ikke andet for at have ro i sjælen.
10. Andre oplysninger, som du mener, er relevante for sagen
Hvis du mener at der er oplysninger der er relevante for sagen så skrive dem her, og vedlæg papirer og dokumentation for det. Det er jo et fritekst felt, så det er lidt svært at sige hvad der skal stå der.
Punkt 11 og 12
Jeg erklærer højtidligt og ved tro og love.....
13. Underskrift
Her kradser du din signatur af.
Print side 24-25 ud i et eksemplar til hver kommune du har boet i de seneste 3 år. Er det kun een kommune skal du kun bruge det ene der allerede er i skemaet. Er det flere kommuner skal du printe en kopi af side 24-25 ud til hver kommune.
Skriv begge under på Bilag 2: Samlivserklæring på side 26 hvis din kone er i Danmark når i søger.
I er gift, så du behøver ikke at skrive under på bilag 3
Bilag 4 skal kun udfyldes hvis din kone har et særbarn der også skal fs samtidigt.
Bilag 5 skal du ikke udfylde som dansk statsborger (og ja bilag 5 går til side 36, så ignorer alt mellem side 29 til 36)
Det var det...I er klar.
Gør eventuelt tjeklisten igennem på side 37.
Nu kan du drikke den øl.
Det gør du ikke...Det får du helt automatisk når du har udfyldt fs ansøgningsskemaet. Dispensation er ikke noget du søger når det er pga særbørn. Det er noget du får.Hansnygaard skrev:okay tror jeg er med nu!!![]()
ja det tog sin tid!!
men se den punkt for punkt liste jeg har lavet til dig. Der skriver jeg også hvor det er du får din dispensation.
-
Hansnygaard
Mange tak, du er til en kanon hjælp, men iden jeg så det du har skrevet ringede jeg til US og fik af vide at det KUN er bankgarentien man får dispensation for, og ikke §9 i.f. aktiv loven, og der med ser min sag MEGET sort ud.
Men de fortalte mig så også at det kommer an på hvordan jeg har fået min revaldering da nogle af dem ikke går ind under aktiv loven!!
Da jeg fik min revaldering i juli 2012, spurgte jeg om det fik nogen betydning for en SF, og det jeg et klart NEJ på!!
Men det virker ikke lige sådan!!
Men de fortalte mig så også at det kommer an på hvordan jeg har fået min revaldering da nogle af dem ikke går ind under aktiv loven!!
Da jeg fik min revaldering i juli 2012, spurgte jeg om det fik nogen betydning for en SF, og det jeg et klart NEJ på!!
Men det virker ikke lige sådan!!