Giftes med au-pair før kontraktudløb
Giftes med au-pair før kontraktudløb
Jeg vil høre om følgende er muligt og ikke vil skabe nogle problemer i forbindelse med familiesammenføring.
Til sommer rejser vi til min kærestes hjemland, hvor vi tænker på at blive gift. Situationen er den at hun er au-pair og stadigvæk har et år tilbage af sin kontrakt. Vil det være muligt at blive gift i hendes hjemland og derefter lade hende gøre au-pair kontrakten færdig og derefter søge om familiesammenføring efter de danske regler ?
På forhånd tak for hjælpen.
Til sommer rejser vi til min kærestes hjemland, hvor vi tænker på at blive gift. Situationen er den at hun er au-pair og stadigvæk har et år tilbage af sin kontrakt. Vil det være muligt at blive gift i hendes hjemland og derefter lade hende gøre au-pair kontrakten færdig og derefter søge om familiesammenføring efter de danske regler ?
På forhånd tak for hjælpen.
-
fundiver199
Re: Giftes med au-pair før kontraktudløb
Umiddelbart nej eller i hvert fald ikke lovligt. Det er nemlig en betingelse for at være au-pair, at man er ugift. Og både hun og værtsfamilien har pligt til at underrette US, hvis der sker ændringer i de forhold, der har ligget til grund for opholdstilladelsen. Og når/hvis US får at vide, at hun er blevet gift, vil de inddrage opholdstilladelsen, og hun vil få en frist på cirka 14 dage til at forlade Danmark. Så bryllup, ophør af au-pair arbejde og ansøgning om FS bør ligge så tæt på hinanden som muligt.
Hvis I gifter jer i hendes hjemland til sommer, kan hun sagtens rejse ind i Danmark igen på sin au-pair opholdstilladelse. Men herefter bør I få jeres ægteskab registreret hos de danske myndigheder og søge om FS med det samme. Og så må hun senest stoppe hos værtsfamilien, når US beder hende om det. Husk at få vielsesattesten legaliseret og om nødvendigt oversat, før I rejser tilbage til Danmark.
Hvis I gifter jer i hendes hjemland til sommer, kan hun sagtens rejse ind i Danmark igen på sin au-pair opholdstilladelse. Men herefter bør I få jeres ægteskab registreret hos de danske myndigheder og søge om FS med det samme. Og så må hun senest stoppe hos værtsfamilien, når US beder hende om det. Husk at få vielsesattesten legaliseret og om nødvendigt oversat, før I rejser tilbage til Danmark.
Takker for svaret 
Nu blev vi godt nok gift i Danmark, men husk at undersøg hvilke dokumenter i skal fremvise i Danmark for at få ægteskabet registreret. Der er nok tale om en vielsesattest der skal være legaliseret i Filippinerne. Derudover skal I nok også bruge hendes dåbs attest. Men undersøg det, så I ikke står i DK og mangler et eller andet dumt stempel fra filippinerne.
Hvor får du fra at kæresten er fra filippinerne?Helate skrev:Nu blev vi godt nok gift i Danmark, men husk at undersøg hvilke dokumenter i skal fremvise i Danmark for at få ægteskabet registreret. Der er nok tale om en vielsesattest der skal være legaliseret i Filippinerne. Derudover skal I nok også bruge hendes dåbs attest. Men undersøg det, så I ikke står i DK og mangler et eller andet dumt stempel fra filippinerne.
Good point...tænkte slet ikke på det kunne være en anden nationalitet ....og der er da en god chance for jeg har ret, når man ser hvor stor en andel der er filippinere 
Helt sikkert....Helate skrev:Good point...tænkte slet ikke på det kunne være en anden nationalitet ....og der er da en god chance for jeg har ret, når man ser hvor stor en andel der er filippinere