Sticker H, hvorfor ikke varigt ophold

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
loevendahl
Geografisk sted: Danmark

Sticker H, hvorfor ikke varigt ophold

Indlæg af loevendahl » 22.06.2008 10:43:37

Hej derude.

Min mand har lige modtaget et brev fra US om at han kun har fået opholdstilladelse til d. 18 oktober. Er det normalt at de ikke giver varigt opholdstilladelse? Jeg bliver lidt urolig, for vi skal stort set ud at rejse fra d. 8 juli til slut oktober. Vi er kun lige hjemme i 14 dage af august.
Vi har opfyldt alle krav, er det så svært at få den forlænget. Jeg er virkelig så irreteret over vores situation, for vi ikke snart en chance i dette lorte land.

Jeg håber i har nogle svar for er lidt forvirret og nervøs. Vi har længe ønsket en rejse til Brasilien, og håber ikke vores drømme skal tages fra os pga US.

Mange hilsner Løvendahl

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 22.06.2008 14:19:00

Hej Loevendahl..
Er det først gang I har søgt om forlængelse? Så burde han få to års ophold mere. Mht. varigt ophold er det mest normalt at opnå efter enten 5 eller 7 års ophold i DK.
Kan den korte forlængelsesperiode have noget at gøre med, at hans pas udløber i dec/jan eller snarest derefter :?: Hvis ikke er det højst mystisk. Så skal I jo allerede søge om forlængelse igen inden d. 18 september. Det giver jo også bare ekstra arbejde til dem selv. Hvis de giver korte forlængelser skal folk jo søge oftere...!!
Mit bedste bud er at ringe til US og stille og roligt prøve at forklare dem problemet og jeres rejseplaner. Måske kan de diske op med en løsning.
Vi har også lige søgt forlængelse og fået 1 år og 8 måneder. Det skal vi jo ikke klage over, når andre oplever forlængelsesperioder på under 6 måneder. Jeg ved andre sidder i samme klemme jvf. Chesirecats indlæg viewtopic.php?t=1586
Jeg har alligevel skrevet til US og spurgt hvorfor min mand ikke har fået forlænget med 2 år - venter på svar. Ifølge US egen hjemmeside er 1. forlængelse sat til 2 år. Men det kan US måske forvalte efter eget forgodtbefindende?
Håber I finder en løsning...

Besvar