Jeg er også selv modstander af point-systemet. Er ked af - og kan godt forstå - misforståelsen, da jeg sagde man skulle se på sagerne individuelt. Men mente mere med hensyn til det proportionlle i at give afslag eller imødekomme en ansøgning: såsom fælles børn, uanset alder - og ikke udvise folk som i den seneste tid har været i medierne, om vedkommende kan og vil bidrage til samfundet osv. Jeg mener ikke på den måde at nogle er bedre end andre. Men mente mere ren afskaffelse af aldersgrænsen - eller flere dispensationsadgange
Med hensyn til at blande politik ind i det, tror jeg ikke jeg startede det politiske... når man begynder på den samfundsøkonomiske debat, bør man måske se på hvem som bedst kan integreres og bidrage, frem for fx en bagatel som alder hvis man skal kunne foretage en frasortering
Men igen: vi fik via den tunesiske ambassade kontakt til en person heroppe i Danmark som de bruger til støtte for tunesere her, idet de jo ikke længere har et konsulat heroppe. Efter en lang samtale med ham, er vi lidt mere rolige. Han påpegede nogle ting over for os, og tilbød sin hjælp på alle tænkelige måder, hvis vi skulle få et afslag. Han sagde han havde haft sager som mindede meget om vores. Hvor ægtefællesammenføringen først blev afvist, men hvor de fik den kringlet i sidste ende til at den udenlandske ægtefælle fik lov at blive, uden at skulle hjem før de godtog en familiesammenføring. Ligesom han havde set eksempler på sager, hvor de - grundet sagens omstændigheder (også fællesbarn)- ikke gav afslag pga alderskravet fordi der var så kort tid til vedkommende fyldte 23½ år. Han var positiv og sagde vi kunne slappe mere af end vi gjorde...
Og ja... mht. arbejde for min mand, har vi fået tilbudt 2 stk - hvis han havde papirerne - på baggrund af hans sprog. Det ene vil gerne vente og se om de senere, når han - forhåbentlig - får sine papirer om der stadig er plads til ham. Og dette uden
Kan fortælle jeg fik at vide at man godt kan ansøge andre steder end hvor man bor fast/er statsborger, så længe man opholder sig legalt der hvor man søger, og kan begrunde hvorfor man ikke søger fra sit hjemland.Og desuden kan han mig bekendt kun få et visum ved at søge der, hvor han er statsborger eller bor "fast", så han var kommet til at rejse en tur hjem til Tunesien alligevel, da hans "faste" ophold i Frankrig jo er forbi.
Nå... vi tager kampen op, uanset hvad den bringer. Efter 2½-3 år er vi vandt til lidt modstand