Spørgsmål til boligkravet

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
lolakor

Spørgsmål til boligkravet

Indlæg af lolakor » 04.03.2013 21:37:12

Hej
Jeg håber nogen kan hjælpe mig, mht. boligkravet ifht. FS. jeg bor nu i studiebolig og skal fraflytte i denne måned. Jeg har fundet en 2 værelses lejlighed med ubegrænset lejeperiode, og på 45 kvm, jeg kan se på Ny i Danmark, at man enten skal have 20 kvm el. max. 2 personer pr. beboelsesrum.
Det er vel rigtig forstået at vi så opfylder kravene? vi regner med at bruge denne bolig mens vi er på venteliste til en større bolig, og evt. bruge denne bolig mens jeg venter mig, og måske de første par måneder bo i denne lejlighed med babyen. det er vel okay?
Vh.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Spørgsmål til boligkravet

Indlæg af mh1 » 04.03.2013 22:03:57

Ja, det er OK. Man får ikke inddraget en givet opholdstilladelse, bare fordi der kommer en ekstra person i husstanden i form af et fælles barn. Lige så lidt som boligselskaberne smider folk ud, fordi de får børn og derved bliver for mange i forhold til reglementet. Ikke engang, hvis du skulle få femlinger :wink:
mh
Rådgiver for ÆUG

lolakor

Re: Spørgsmål til boligkravet

Indlæg af lolakor » 04.03.2013 22:18:14

Tak for svare mh :) , jeg skulle bare være sikker på at vi stadig opfylder kravene. da jeg på Ny i Danmarks hjemmeside, så et eksempel på et afslag, fordi et par ikke længere opfyldte boligkravet. Jeg vil bare være sikker på at vi bliver ved med at opfylde kravene, selv hvis vi i en kortere periode skal bo 3 i det lille hjem.
ps. vi har ikke fået FS endnu, men vi skal søge om det, så snart vi har lejekontrakten

Besvar