Fam.sammeføring fra Sverige.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
cbpwr

Fam.sammeføring fra Sverige.

Indlæg af cbpwr » 09.06.2008 11:02:43

Hejsa, ved ikke om dette forum kan svare.
Vi bor i sverige, min kone er fra Kina, hun har midl. opholdtilladelse (opholdskort) i 5år, kan vi søge om at få hendes mor her op at bo ?

Eller er det først når (hvis) hun er blevet svensk statsborger, vi kan søge om at få hendes mor her op?

-Claus-

Svante

Indlæg af Svante » 13.06.2008 19:15:49

Saa vidt jeg ved er der ikke nogle regler i kan bruge for at faa hendes mor til Danmark, familiesammenfoering gaelder kun for partnere, samlevere eller boern.

cbpwr

Indlæg af cbpwr » 14.06.2008 17:15:34

Vi tænker nu mere på Sverige - vi har lige købt hus her.

-Claus-

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 16.06.2008 09:38:08

Du har nok stillet spørgsmålet i det forkerte forum - jeg tror, du får flere svar, hvis spørgsmålet var i Sveriges-forummet.

I Sverige kan man ganske rigtigt godt søge om at få mere end blot partner/sambo/ægtefælle til Sverige - fx børn, eller forældre eller andre søskende. Det kræver dog, at man søger hurtigt efter at man selv har opnået opholdstilladelsen - så vidt jeg husker, inden for 8 måneder efter at man har bosat sig i Sverige - samt at de pågældende personer har et afhængighedsforhold til den person, som har bosat sig i Sverige, enten økonomisk eller psykisk, og at man umiddelbart inden man flyttede til Sverige havde fælles hushold med den eller de pågældende. Du kan læse mere om de nationale svenske regler på www.migrationsverket.se.

Efter EU-reglerne kan man ligeledes søge om at få hele sin familie med til Sverige, men så skal man søge samtidig, dvs. det er for sent nu, hvis din partner allerede har fået ophold i Sverige

Besvar