Boligkrav - leje af værelse hos familie

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Ninaj

Boligkrav - leje af værelse hos familie

Indlæg af Ninaj » 15.02.2013 12:16:22

Hej,

Nu kan jeg mærke, at jeg er ved at slå lidt knuder på min hjerne over udfyldelse af lejekontrakt, så måske nogen herinde kan hjælpe?

Jeg er ved at udfærdige en lejekontrakt med min bror som ejer sit eget hus med 4 værelser. Jeg kan leje 1-2 værelser i huset.

Er det rigtigt forstået at lejekontrakten er "tidsubegrænset", hvis der ikke er opgivet en dato for lejens ophør? Også selvom de almindelige lejeregler foreskriver at udlejer kan opsige lejemålet med 1 måneds frist, når værelserne er en del af egen beboelse? Eller skal vi til at specificere at udlejer IKKE kan opsige lejemålet i 3 år?

Jeg skal slet ikke bo der så længe - er skrevet op i alm. boligbyggeri og forventer at ha mit eget inden for 3 måneders tid, men det kan jeg jo ikke bruge til noget nu, ved indsendelse af ansøgning om familiesammenføring.

Desuden er jeg gravid med termin i juni og fik at vide af US, at jeg derfor skulle leje 2 værelser ved indgåelse af lejekontrakten, selvom om jeg jo rent faktisk ikke har født endnu. Kan det passe? Eller kan man starte med 1 værelse og så øge det til 2 når barnet ankommer?

Forvirret!!! :?

soreng

Re: Boligkrav - leje af værelse hos familie

Indlæg af soreng » 15.02.2013 12:43:37

Du SKAL ikke fremvise en lejekontrakt på 2 værelser endnu, men det skal du når du føder, da reglen er maks 2 personer per beboelsesrum. Så derfor er det nok et godt råd som du har modtaget, mere end det er et krav lige nu.

Us må ikke tage stilling til at om x antal måneder er i 3 personer når de behandler jeres sag. Men der er selvfølglig ingen grund til også at have den stressfaktor hængende når man lige har født, så lej da 2 værelser hvis det er muligt. :-)

Hvis der ikke står på en kontrakt at den er tidsbegrænset så er den det jo ikke. Så ja. Hvis der ikke er en dato for lejens ophør, så er der jo ikke nogen. ;-)

Ninaj

Indlæg af Ninaj » 15.02.2013 13:09:50

Ok tak for det :) Ja du har nok ret, sikkert nemmest at starte med 2 værelser i tilfælde af, at jeg skal blive der længere end beregnet.

Ok med den "tidsubegrænsede" kontrakt. Kunne bare ikke finde ud af, om den blev betragtet som "tidsubegrænset", når den den jo som udgangspunkt kan opsiges af begge parter. Kan godt være at jeg over-tænker tingene lidt! :?

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 15.02.2013 16:37:39

En kontrakt er kun tidsbegrænset, hvis der er en slutdato på den. Så simpelt er det.
mh
Rådgiver for ÆUG

Ninaj

Indlæg af Ninaj » 16.02.2013 10:40:28

Ok, dejligt at nogle ting simpelthen bare er så simple :D

Besvar