Naza .. ang familiesammenføring

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

soreng

Re: Naza .. ang familiesammenføring

Indlæg af soreng » 29.01.2013 16:19:36

ta det med ro skrev:Jeg går og spekulere på. Om i skal med det samme send visum ansøgning ind, så US kan se at en visum ansøgning er under behandling , så de ikke træffer den afgørelse at i vil få et afslag, hvis det nu er et afslag og for at i ikke starte helt forefra igen ''hvis igen, i får et afslag''

Eller om i skal vente, til i forhåbentligt får et positivt svar, hvilket jeres chance er stor til at få et positivt svar efter mine erfaringer.

Jeg tænker det eneste der vil gøre i vil få afslag er tilknytningskravet og hvis en visum er under behandling , er der ikke så meget at komme efter :-) ,
At man har et visum under behandling er jo ikke nok til at leve op til tilknytningskravet.
På samme måde som at man heller ikke må køre bil, bare fordi at man har bestilt tid til køreprøven, og det derfor er en ren teknikalitet at man ikke har fået kørekortet endnu.

Bare fordi at man har ansøgt om et visum, betyder det jo ikke at man får det udstedt.

Bliver visum udstedt, så kan naza og hendes mand glæde sig over at de sammen kan tage ned på den lokale politistation og aflevere ansøgning om familiesammenføring mens hendes mand er her, og han dermed får lov til at vente i Danmark på at ansøgningen bliver behandlet, så de kan være sammen uden at han skal tage hjem og vente igen. :-)

naza

Indlæg af naza » 29.01.2013 17:19:44

Jeg vil helst vente med at søge visum indtil vi får et svar fra us, håber vi får et positivt svar.
Tak for jeres bekymringer og hjælp...

Dk4Ever

Indlæg af Dk4Ever » 29.01.2013 17:37:38

Tak for besøget Naza
Og for de gode mad din mor lavede mmm smagte godt

Naza har købt for ca 100 000 kr ting og sager til hendes lejlighed. Hun har pakket det fleste ud. Men slet ikke brugt da hun er dårligt tilpas bor hun for ca 5 månder siden og nu hos hendes forældre.
Kan man returnere fx. Tv som ikke er brugt men pakket ud og er hængende på væggen.

Kun hvis nu nazas mand vil få afslag.
Køleskab
Fryser
Tv
Tæpper
Køkken ting
Seng
Osv er købt fleste er pakket ud men som sagt ikke brugt. Hun har gjort klar til manden skulle kom som en overraskelse.

soreng

Indlæg af soreng » 29.01.2013 20:15:56

Stop nu, stop nu, stop nu...Både Dk4Ever og naza. :D

Tingene er altså ikke så slemme som de måske lyder. Naza skal, ud fra hvad hun har fortalt herinde, nok få hendes mand til Danmark om ikke så længe. Lad os lige få helt styr på hvad fremtiden (måske) bringer.

Den ene mulighed er at ansøgningen om familiesammenføring bliver godkendt. Enten med dispensation eller uden dispensation. Under alle omstændigheder skal naza's mand bare købe et flybillet, og de kan være sammen inden længe.

Den anden mulighed er at naza og hendes mand får afslag på familiesammenføring. Efter hvad naza har svaret herinde, vil det nok kun ske, hvis naza ikke får dispensation og hun og hendes man vil så ikke leve op til tilknytningskravet.
Det er det som naza frygter, men rolig nu naza. :-)

Sker der det at jeres ansøgning bliver afslået på grund af tilknytningskravet, så går naza's mand, så hurtigt han kan, ned og søger om et turistvisum for at besøge hende i Danmark. De er gift, så det burde ikke give nogle problemer. Når han har fået hans turistvisum, så kommer han og besøger hende, og mens han er her søger de igen om familiesammenføring. Denne gang vil de leve op til tilknytningskravet, og naza's mand vil få processuelt ophold, så han kan vente i danmark på at ansøgningen bliver godkendt.

Så der er altså ikke tale om at naza ikke kommer til at bo sammen med hendes mand i Danmark, kun at der i værste tilfælde måske kommer til at gå et par uger mere. Når først naza's mand forlader Irak, så vil det være for ikke at vende tilbage. Ligegyldigt om han har fået opholdstilladelse som familiesammenført, eller om han skal "besøge" naza på et turistvisum. :D

Så smil nu lidt naza. :-) Du skal nok få din mand til Danmark. Ud fra hvad du har skrevet virker det altså til at det kun er tilknytningskravet der kan være problemer med, og det er altså rimelig let at løse. Måske bliver han forsinket i et par uger, men han skal altså nok komme. :-)

Så lad du nu være med at sælge alle de ting du har købt fordi at du ville give ham en dejlig overraskelse. Han VIL blive glædeligt overrasket :wink: ...Du bliver altså bare lige nød til at have tålmodighed lidt endnu. ;-)

naza

Indlæg af naza » 29.01.2013 20:45:28

Vi er kvinder måske det er derfor, så dvs jeg skal ikke sælge min ting :oops:

Jeg har arbejdet som hjemmehjælper og gjort rent ved siden af og pakkede ting sendte til kvickly og netto i mange år. Har samlet al det penge til sådan en dag. Har næsten brugt 100 000 kr indtil videre.

Men som sagt ved mand intet om det, da det er en overraskelse.

Jeg er nu faldet til ro og tror på at alt skal nok gå, efter alt det hjælp jeg har fået fra jer,

DET ER JEG MEGET TAKNEMLIG for :)

ta det med ro

Indlæg af ta det med ro » 30.01.2013 11:45:25

hehehehe wow god overraskelse

ta det med ro

Indlæg af ta det med ro » 30.01.2013 14:35:23

Har du sendt din bemærkninger til Us ? Jeg er bare nysrrige

naza

Indlæg af naza » 30.01.2013 15:38:46

Jo, Det gør jeg snart.

naza

Indlæg af naza » 01.02.2013 13:53:07

Jeg og min mand har snakket om, at søge om visum til DK

Jeg har et spørgsmål: hvis han får udstedt visum til DK, lad os sige marts måned kommer han til DK, og april får vi et afslag fra Us.

SKAL min mand forlade DK og tage tilbage til Irak for søge igen om visum til DK.
Eller kan han godt blive i DK, så vi kan søge fs forefra?

Der er ikke nogen grund til, at han er i Irak da han har muligheden for, at søge om visum, og hvis han ikke bliver sendt tilbage til Irak efter vi (måske) får et afslag på fs, så er det kun godt at vi allerede søger om visum, også fordi så vi ikke venter mange måneder på at vente med en afgørelse fra Us og herefter udstedt visum. Mens US behandler fs går vi nemlig igang med visum.
Hvad siger i ????

soreng

Indlæg af soreng » 01.02.2013 14:11:19

Jeg tror at du får blandet visum og opholdstilladelse sammen et par gange. Men her er reglerne, og så kan du måske regne ud om hvad du spørger om kan lade sig gøre.

Man kan nu søge om visum mens man har en ansøgning om opholdstilladelse under behandling. Så ja derfor kan din mand søge om visum allerede nu.

Får i et afslag, og er din mands visum stadigvæk gyldigt, kan i aflevere en ny ansøgning om familiesammenføring, så snart i har fjernet grunden til at i fik afslag. Er afslaget f.eks på grund af tilknytningskravet, har i løst det ved at din mand er i Danmark.

Er din mand i Danmark på visum, og det udløber, før jeres ansøgning er blevet færdigbehandlet, mener jeg at han kan overgå til at have processuelt opholdstilladelse indtil at jeres ansøgning er bliver behandlet færdig.

Bliver jeres ansøgning derefter afslået, kan din mand IKKE indlevere en ny ansøgning fra Danmark af, da han så i afslaget fra us har fået en udrejse dato. Han må derfor søge fra Irak af, og kan søge om nyt visum så snart han ikke har opholdt sig 90 dage i en 6 måneders periode.

naza

Indlæg af naza » 01.02.2013 14:43:17

Okay tak

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 01.02.2013 15:44:27

soreng skrev:Er din mand i Danmark på visum, og det udløber, før jeres ansøgning er blevet færdigbehandlet, mener jeg at han kan overgå til at have processuelt opholdstilladelse indtil at jeres ansøgning er bliver behandlet færdig.
Det ville være logisk, ja, men indtil der måtte komme en udmelding om det fra US, så tror jeg, at man må sige, at der hersker usikkerhed om det.

soreng

Indlæg af soreng » 01.02.2013 15:52:29

Så vidt jeg husker indleverede naza både hende og hendes mand's del af ansøgningen i Danmark. Så reelt set er ansøgning indgivet i Danmark. Og i det tilfælde skriver us.
"Hvis man indgiver sin ansøgning i Danmark og har ret til at få den behandlet, kan man blive i Danmark, mens Udlændingestyrelsen behandler ansøgningen. Det kaldes processuelt ophold. Man har altså lov til at opholde sig midlertidigt i Danmark, mens det bliver afgjort, om man kan få en opholdstilladelse."

Men ja...Det er nok bedst at naza skriver til us og spørge om man får processuelt ophold, ved udløb af ens visum, hvis man ankommer til Danmark på et turist visum mens man har en ansøgning om fs liggende under behandling.

naza

Indlæg af naza » 02.02.2013 19:54:32

Jeg har skrevet et brev til Us, men sendte den først til ÆUG Rådgivning, hvor han skulle hjælpe mig med at kigge på den og rette den.
Jeg har ikke fået den tilbage endnu og jeg er nu i Sverige.
Jeg er bange for, at jeg sender det sent afsted til US. Da jeg skal send brevet fra Sverige af.

Dk4Ever

Indlæg af Dk4Ever » 03.02.2013 16:01:58

Ved du hvad Naza jeg synes du skal send den ind. Du behøver ikke ret den, det vigtigste er at du har skrevet det som du ønsker at skrive til US

Pigen jeg fortalt dig at hun også kommer fra samme sted og samme baggrund som dig.
dansk pas, over 24 ovs. Hun har læst brevet fra US som du har fået. Hendes brev hun også fik fra US sidste år var akurat det samme som dit, men hun fik manden alligevel her op. :-) lige efter hun skriv bemærkninger til US.

Jeg skulle fortæl dig at det skal du ikke være bekymret :)

Besvar