Graviditet og familiesammenføring

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Baran
Geografisk sted: Alanya

Graviditet og familiesammenføring

Indlæg af Baran » 19.05.2008 16:46:44

Hej alle sammen,

Jeg har nogle spørgesmålet som jeg håber på at nogle af jer kan hjælpe mig med at forklare.

Jeg er ikke dansk-statsborger og er giftet med min mand som er tyrkish. Jeg har boet i danmark siden 1999 og har haft det sammen arbejdesplads i 8 år. Jeg har kendt min mand i 3 år men vi blev giftet i tyrkiet i feb. i år. Han bor stadigvæk derned men vil komme til denmark på besøg til winter. Jeg ved det godt at vi ikke har mulighed at leve sammen i denmark da jeg er ikke dansk statsborger, og det lærer vi at leve med. Men lige nu er jeg gravid og det skulle ikke være nogle problemer, hvis ikke at nogle af mine kolleger sadge det er når jeg er nu giftet med en fra tyrkiet og er gravid, så risikerer jeg og mit barn at blive smide ud og bor i tyrkiet. Jeg er næsten sikker på at det ikke passe for jeg har permanent opholdstilladelse og kommune har godkendt mit ægteskab. Jeg har også læst og undersøget det men har aldrig hørt om nogle som er ikke dansk statsborger er blvet smidt ud pga. af at de har fået barn sammen med deres ægterfælle der bor i udland.

Håber I kan hjælpe med at bekrafte om det er ikke rigtigt, så jeg kan sove rolige om natten.

Mvh.

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 19.05.2008 20:16:47

Hej Baran.

Jeg mener ikke de danske myndigheder kan smide dig ud af landet, når du har permanent opholdstilladelse. Heller ikke selvom du får et barn med en mand fra et andet land, som ikke bor i Danmark!

Held og lykke med ægteskabet og graviditeten!!!

Baran

Indlæg af Baran » 21.05.2008 12:58:25

Hej ABJ78,

Mange tak for svar. Som jeg skrev før at jeg er ikke dansk statsborg, men jeg har søgt om det og skal til indfødsretsprøv næste måned. Da man skal have være dansk i 28 år, så har jeg ikke mulighed for at søge om familiesammenføring medmindre jeg vil bruge 12 år regel om et par år. Men det der jeg tænker på at når jeg forhåbligt får dansk statsborg til næste år så kan jeg godt flytte til tyksland eller sverige, ikke? Jeg arbejder ud på nordsøen som jeg er ud i 14 dagen og hjemme i 21 dagen. Jeg kan bor hvor som helst, bare jeg kan være sammen med min mand, Jeg kan godt bor i turkey hvis jeg er ikke gravid. Men nu tænker jeg på at det er bedre for mit barn at gå i skole here.

ZB

Indlæg af ZB » 21.05.2008 14:05:14

hEJ BARAN

FOR AT FLYTTE TIL TYSKLAND SKAL DU HUSKE AT REGLERNE NU ER MINIMUM LIDT TYSK FOR DIN ÆGTEFÆLLE

Baran

Indlæg af Baran » 21.05.2008 18:31:39

Hej ZB, Ja det ved jeg godt, min mand kan godt tale tysk og jeg kan også lille smule, så derfor overvejer jeg at det vil være better for os at vi kan bor sammen som rigtigte familie i Tyskland når jeg får dansk pas en gang. Så kan vi flytte tilbage til Denmark efter et par år.

Besvar