Hej!
Jeg står og skal til og indlevere min del af ansøgningen her i Århus. Min mand har været afsted med sin del i går i New York. Østjyllands Politi har dog desværre ret meget ventetid, så kan jeg sende ansøgningen med posten i stedet? Og er det i så fald muligt at få en kvittering på, at man har indleveret ansøgningen? Det er ret vigtigt, da jeg står og skal rejse til USA sidst i december, og derfor har brug for at medbringe bevis for, at jeg ikke bliver i landet.
Indlevering af ansøgning
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Indlevering af ansøgning
Hvem er det, du skal bevise det overfor? USA? Er det ikke nok med en returbillet?
Jeg har været ved at sætte mig ind i visumreglerne, fordi min mand og jeg håber på at skulle afsted på forskningsophold til foråret for 3 mdr., og der kræves nu da ikke alverden bevis for at vi har tænkt os at rejse retur til Tyrkiet.
Jeg har været ved at sætte mig ind i visumreglerne, fordi min mand og jeg håber på at skulle afsted på forskningsophold til foråret for 3 mdr., og der kræves nu da ikke alverden bevis for at vi har tænkt os at rejse retur til Tyrkiet.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Det er, fordi USA er ret strikse med den slags, og nu hvor min mand og jeg er blevet gift, vil de være endnu mere strikse, fordi det så er nemt for mig bare at blive derovre og søge opholdstilladelse mens jeg er der. Så kan de jo ikke deportere mig. Jeg har talt med ambassaden, som sagde, at jeg skal medbringe så mange beviser som muligt for, at jeg har stærke bånd til DK, så de i grænsekontrollen tror på, at jeg vil rejse tilbage. Det er jo ikke sikkert, de beder om det, men hvis de gør, er det bare rart at have.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
En arbejdskontrakt og en lejekontrakt/skøde på ejerbolig vil nok være mere overbevisende, end en kvittering for at have afleveret en ansøgning. Det beviser jo, at du har noget at vende hjem til.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Ja måske.. men det viser jo også, at vi satser på at blive i DK fremfor USA