Min forlovede kommer til Danmark fra Brasilien ca. den 20 December og den 5 Januar skal vi så giftes og efterfølgende søge om familiesammenføring.
Da min forlovede var i Danmark første gang blev hun kort forhørt af lufthavnspolitiet i Amsterdam, hvor de spurgte hvor mange penge hun havde med og hvad hendes formål var med turen, hvortil hun svarede at hun skulle besøge en "ven".
Men hvad skal hun egentlig sige hvis det sker igen, at hun har til formål at gifte sig og søge familiesammenføring (dette er jo sandheden), eller er det smartere bare at sige at man skal besøge en "ven"?
I denne forbindelse er jeg også interesseret i om det har nogen betydning om hun er i besiddelse af en retur/hjemrejse - billet der viser at hun kan tage hjem inden for tidsgrænsen, eller om det er fint bare at have enkeltbilletten?
Min egen vurdering er at man skal sige tingene lige ud, da der jo intet ulovligt er i denne situation, men jeg har snakket med andre der råder til at man bare skal tie stille med at man har intentioner om at blive i det andet land for derved at undgå noget besvær..
Jeg håber I der har været i samme situation har nogle erfaringer!
Mvh
Nils