boligkrav

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
MetteogMario

boligkrav

Indlæg af MetteogMario » 31.10.2012 13:57:41

Hej alle

Ifm. vores ansøgning om ÆF, har vi fået et brev fra udlændingestyrelsen om, at de mangler information fra os vedr. min bolig.
De vil gerne se paragraf 2, som handler om lejemålets begyndelse og ophør. Det er jo forståeligt nok, da man jo skal råde over boligen mindst 3 år.
Men jeg er blevet meget i tvivl om, hvorvidt paragraffen er tydelig nok. Der står følgende:
"Lejemålet kan forlænges så længe betingelserne for at opnå boligen er opfyldt".

Jeg er studerende og bor i en kollegielejlighed, og jeg har altså ret til at bo i lejligheden så længe, jeg er studerende. Og det er jeg i hvert fald i tre år endnu.
Men det står der jo ikke noget om i paragraffen.
Hvordan udreder man det? Evt. ved at vedlægge et bilag, hvor jeg forklarer, hvordan det hænger sammen?
Eller er det simpelthen nok, at jeg bare sender det ind uden nogen forklaring?

En anden ting; Hvad er bedst, tror i? At man sender de nye oplysninger ind pr. mail eller brev? Vil det ikke være bedre pr. mail?

fundiver199

Re: boligkrav

Indlæg af fundiver199 » 31.10.2012 14:54:50

Måske burde du vedlægge et brev fra din uddannelsesinstitution, hvoraf det fremgår, hvornår du forventes at færdiggøre din uddannelse, og at den dato ligger mere end 3 år ud i fremtiden? Om man kan opfylde boligkravet med en kollegiebolig er det, der kaldes et ”godt spørgsmål”, og de praktiske erfaringer synes at gå lidt i begge retninger.

De fleste offentlige myndigheder vil helst have breve og bilag pr. mail, så de slipper for at stå og scanne det hele ind til deres elektroniske journaliseringssystem. Men for dig gør det ingen forskel, om du sender på den ene eller anden måde

MetteogMario

Re: boligkrav

Indlæg af MetteogMario » 31.10.2012 15:35:48

Tak for dit svar

Jeg vil forsøge at gøre, som du foreslår og så håber, at de godtager den.

Besvar