Hey
vil blot dele et par sjove oplevelser med jer og samtidig er der et lille spørgsmål til sidst.
18. januar i år sendte jeg en mail til justitsministeriet, fordi dengag var der en masse tvivl om man kunne søge før de nye regler trådte i kraft, men stadig blive behandlet efter de nye regler. for en uge siden ...altså omkring 27 september fik jeg så et svar...punkt et er 9 måneders svartid gevaldig lang tid, punkt 2 var svaret jo ret ligegyldigt da vi er langt ovre ikrafttrædelse af de nye regler...he he.
I forbindelse med vores ansøgning skulle vi sende yderligere informatioer. det gjorde vi 4. juli. idag d. 5 oktober fik vi så et brev afsendt 3. oktober, hvor der stod at nu var sagen fuldt belyst og servicemålet var at vi ville have svar senest 4. oktober...det er da god spas ha ha.
det lille spørgsmål er, om det er korrekt at flere har oplevet at få dette orienteringsbrev og så blot få dage efter få det endelige svar?
Det offentlige er SÅ effektive
Re: Det offentlige er SÅ effektive
Ja du/ i er ikke de første der har oplevet det.
Nogle har oplevet at begge breve lå i postkassen samme formiddag.
Der er givet nogle der også har prøvet at få svaret før brevet om hvornår us forventer at sagen kan afgøres. Men det er også til dels post danmark's skyld, hvis de har haft nogle breve liggende et par dage, før de har bragt dem ud.
Grunden til datoen i brevet er, at nok at eftersom at jeres sag blev fuldt belyst den 4. juli, så regnes servicemålet fra den dato, og 4. juli + 3 måneder er 4. oktober. Så den gode nyhed er at jeres sag regnes som simpel med de oplysninger som der er på jeres sag.
Grunden til datoen i brevet er, at nok at eftersom at jeres sag blev fuldt belyst den 4. juli, så regnes servicemålet fra den dato, og 4. juli + 3 måneder er 4. oktober. Så den gode nyhed er at jeres sag regnes som simpel med de oplysninger som der er på jeres sag.
det som jeg heller aldrig har forstået er at, breve som er livs-ændrende for en, og man går og venter på i flere måneder, bliver sendt som B-POST! lol...
jeg troede ikke min ører da de sagde de har sendt brevet om bank garanti med b-post. det tog 3 dage før jeg fik den.
B-post er så lav prioriterede og billig, at postmanden kunne sagtens finde på IKKE at levere den, hvis der ikke er andre breve i den rute. altså indtil der kommer flere.
det er bare skræmmende altså, hvad hvis bankgaranti brevet blev væk som b-post og
3 ugers tidsfrist overskred...
jeg troede ikke min ører da de sagde de har sendt brevet om bank garanti med b-post. det tog 3 dage før jeg fik den.
B-post er så lav prioriterede og billig, at postmanden kunne sagtens finde på IKKE at levere den, hvis der ikke er andre breve i den rute. altså indtil der kommer flere.
det er bare skræmmende altså, hvad hvis bankgaranti brevet blev væk som b-post og
Jeg mener at det offentlige generelt er påbudt at sende breve som B post for at spare penge. Det er jo altså rigtig mange breve som det offentlige sender hver dag, så det løber op.Cinos skrev:det som jeg heller aldrig har forstået er at, breve som er livs-ændrende for en, og man går og venter på i flere måneder, bliver sendt som B-POST! lol...
Og hvordan skulle det offentlige ellers prioritere hvilke breve der er vigtige. Brevet om at ens barn har fået vuggestue plads, der skal besvares indenfor 5 dage fra afsendelse, er da også et vigtigt brev for dem der venter, ligeledes er den månedlige dagpenge oversigt, Ejendomsskat orienteringen osv osv. Så godt som alle breve afsendt af det offentlige er jo på en ene eller anden måde vigtige, men at sende alle breve som A post ville da udløse et ramaskrig, når man gjorde op hvad ekstraregningen for det ville være for skatteyderne.
Det er jo ligesom pointen med B post, og hvorfor at det er billigere.Cinos skrev:B-post er så lav prioriterede og billig, at postmanden kunne sagtens finde på IKKE at levere den, hvis der ikke er andre breve i den rute. altså indtil der kommer flere.
Der er ikke større risiko for at et brev bliver væk som B post, end som A post.Cinos skrev:det er bare skræmmende altså, hvad hvis bankgaranti brevet blev væk som b-post og
Der ville ske præcis det samme som hvis dit brev om at møde til din samtale med din A kasse blev væk (en situation jeg har prøvet). Når det blev opdaget at et brev der er sendt ikke er kommet frem, vil det blive efterlyst hos Post Danmark, og ud fra en skønsmæssig betragtning vil man få udskydelse på bankgarantien.
Men som sagt. Risikoen for at det sker er ikke større for B post, end det er for A post.
vi fik så idag...altså dagen efter det andet brev... meddelelse om opholdstilladelse...sendt samme dag som det andet brev he he