Danske regler for OT i DK

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
chrishdz

Danske regler for OT i DK

Indlæg af chrishdz » 04.10.2012 20:16:42

Hej allesammen,

Mit navn er Christoffer, jeg skriver for at se om jeg kan få nogle svar/tips osv da jeg er en dansker som bor i Panama og er gift med en Panamansk kone og vi har en lille datter på 2 som er født i Panama. Vi har nu fået et tilbud fra mit danske firma om at flytte hjem til København. Dertil vil jeg gerne vide hvor jeg står mht at få min kone til Danmark for at få OT osv. Min datter har fået dansk pas, så det skulle ikke være noget problem.

Udover det første skridt som er at få OT, Cpr Nr. osv, så vil jeg også høre om alle de andre ting jeg skal tænke på som f.eks. skat, børnepenge osv...

Jeg håber nogen derude kan hjælpe mig!
Mvh

Chris

fundiver199

Re: Danske regler for OT i DK

Indlæg af fundiver199 » 05.10.2012 07:06:17

Hej Chris

Under menupunktet "rådgivning" kan du finde ÆUG´s vejledning om familiesammenføring. Hvis du læser den, får du en god ide om, "hvordan du står". Du kan også starte med helt simpelt at læse den officielle vejledning på hjemmesiden www.nyidanmark.dk. Der er alle kravene til ægtefællesammenføring også listet op og beskrevet et for et.

Det eneste specielle for udlandsdanskere er, at de kan få 6 måneder til at opfylde boligkravet regnet fra det tidspunkt, hvor opholdstilladelsen gives.

Herudover er det også værd at være opmærksom på, at det er muligt - og anbefalelsesværdigt - at få behandlet ansøgningen allerede før jeres flytning til Danmark, så din kone kan komme igang så hurtigt som muligt.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Danske regler for OT i DK

Indlæg af mh1 » 05.10.2012 12:48:09

Læs også her: https://www.borger.dk/Sider/Flyt-til-Danmark.aspx

Afhængigt af, hvor længe du har været væk fra DK kan der jo være en del, som er lavet om :)
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar