skal ægteskab registreres?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
taurean

skal ægteskab registreres?

Indlæg af taurean » 03.10.2012 08:52:10

Hej alle,

Jeg, en afghaner med permanent opholdstilladelse, har boet i dk i 11 og har arbejdet som it-ingeniør i 5 år. Jeg er gift med en afghaner - vielsen fandte sted i afghanistan. Jeg er i gang med at invitere hende her op i 3 mdr. og så søge om fs mens hun er på besøg her (hun har afleveret anøsningen om visum til den danske ambassade i pakistan). Jeg har læst om de forskellige krav, der skal være opfyldt for at hun kan blive sammenført med mig her, og det ser godt ud. Hun er dog under 24 (jeg er over 24) men de to krav (tilknytningskrav og 24-års reglen får vi dispensation for fordi jeg grundet mit job er på positivlisten).

Vores vielsesattest er oversat til engelsk i afghanistan og bekræftet af den afghanske udenrigsministerium. Så mit spørgsmål er:

Skal vores ægteskab registreres her i US eller andre ting, der skal være i orden før vi søger om fs? og er det noget jeg kan gøre nu (uden at hun er her) eller skal jeg vente indtil hun kommer her?

På forhånd tak.

closed1

Re: skal ægteskab registreres?

Indlæg af closed1 » 03.10.2012 09:07:32

vielsen skal registreres på det lokale borgerservice

taurean

Indlæg af taurean » 03.10.2012 09:12:00

closed1 skrev:vielsen skal registreres på det lokale borgerservice
tak for svaret.
så går jeg ud fra at jeg kan læse mere om det på min kommunes hjemmeside

Cinos

Indlæg af Cinos » 03.10.2012 09:57:01

aegteskabet skal registreres i kommunen, inden i søger turist visum.

gå ned til din lokal kommune med din vielsespapir som er oversat til engelsk, og er stemplet.
der skal du udfylde nogle papir, som faktisk allerede er oplyst i din vielsesattest-. feks
hvornår i blev gift, navn, hve, var der. stedet, navn osv.

Husk at medbringe originale vielsesattest, så tager de en kopi også.

derefter går der ca 2 uger før du er registreret. det gjrode det ved mig ihvertfald.

du kan tjekke din civilstatus ind på borger.dk og logge ind via nemid

Besvar