Som opfordret skrev jeg en ny mail til sagen i går. Denne gang via email og ikke min side, da jeg i det mindste får en kvittering på at have afleveret noget (har inkluderet brevet nederst).
Jeg har ringet nu i dag, og fik følgende at vide:
De har modtaget min info telefonisk vedr. at det er de dokumenter man kan få fra Japan (korrekt, men de han glemmer at forholde sig til at jeg spørger ind til hvad de alternativt vil have), og at de vil behandle sagen på ny udfra de oplysninger der er indleveret.
Han sagde endvidere at sagen vil blive behandlet udfra det tidspunkt hvor noten var lagt. (26/9), da det regnes for "nye oplysninger".
Kan det virkelig være rigtigt?! Der er ikke lagt ny dokumentation i sagen, jeg har bare pointeret at oplysningerne (hvilket den første jeg talte med også kunne vedkende sig) er til stede og spurgt om det kunne være en "svipser" (hendes ordvalg, ikke mit), grundet fremmedartet dokumentation, og om de eventuelt kunne foreslå andre relevante Japanske dokumenter end dem den Japanske Ambasade anbefaler (Jeg kan umuligt være den første med Japansk kone og barn).
Jeg føler i den grad sagen er på vej ud hvor jeg ikke kan bunde!!
Nyt brev til US:
Hello "navn fjernet",
Regarding case numberID : "fjernet"
I have just received you letter regarding missing documentation for:
- "navn fjernet" birth certificate.
- Documentation for custody of "navn fjernet".
I was pre-warned through 'my page' on nyidanmark.dk, so I have already spoken with Immigration phone service regarding this matter.
The lady I spoke with could see relevant information in this document (part of the original application for family reunification):
- CERTIFIED COPY OF FAMILY REGISTER (page 2):
_______
Registrant of this register
Items regarding birth
Given name: "navn fjernet"
Family name: "navn fjernet"
Date of birth: 31 March
Place of birth: "sted fjernet"
Father’s full name: "navn fjernet"
Mother’s full name: "navn fjernet"
Relationship: First son
Items regarding custody
Date of custody determination: 14 February 2005
Custodial parent: Mother
________
She also said she added a note regarding this, and set the case to 'answered'.
We included the "CERTIFIED COPY OF FAMILY REGISTER" in the original application as documentation for birth and custody of "navn fjernet".
Japan doesn't have specific documents for birth and custody. These are normally made as extracts from the 'full family register'. We chose to include the 'full family register' instead.
This document was included in our application on the recommendation of the Japanese Embassy in Denmark, and I'm sure they can answer all questions about the relevance and legality of this document.
They also told me, that this document has been used before for family reunification with Japanese children.
Embassy of Japan in Denmark:
Telephone: +45 33113344
Email:
info@embjapan.dk
Questions:
- Do you have all relevant documentation now? If not, please advice us on what exact Japanese documents we should acquire for this case?
- Can you confirm that the case has been set to pending (answered), and that we await further information from you?
Kind regards,
Peter Enig