Hej...
Er bare lidt i tvivl om vi opfylder boligkravet...
Her er min info:
Jeg bor i en lejelejlighed med tidsubegrænset, 87 kvm, 2 værelser (dvs 1 soveværelse plus stue), Vi er 4 der skulle bo i alt.
Størrelse er ikke et problem som jeg forstå (20 kvm/person) MEN der står at, der skal være 2 personer per beboelsesrum??? Skal det være 2 soveværelser? eller er det lige meget?
Tak på forhånd!
MVH
Jennifer
Spørgsmål om boligkravet
-
fundiver198
Hvis I skal bo 4 personer i lejligheden, så skal den ENTEN være på 2 værelser ELLER på 80 m2, så jeres lejlighed opfylder faktisk begge krav.
En 2-værelses på 45 m2 ville også opfylde kravene, og det samme gælder for en 1-værelses på 80 m2. Man skelner således ikke mellem soveværelse og stue, hvilket da også ville være meningsløst. Derimod tæller køkken og bad ikke med i opgørelsen over antallet af værelser.
En 2-værelses på 45 m2 ville også opfylde kravene, og det samme gælder for en 1-værelses på 80 m2. Man skelner således ikke mellem soveværelse og stue, hvilket da også ville være meningsløst. Derimod tæller køkken og bad ikke med i opgørelsen over antallet af værelser.
-
Miss Fighter
En 2V på 55 kvm opfylder kravet for både 3 og 4 personer, hvis lejekontrakten er på mindst 3 år eller er tidsubegrænset.Miss Fighter skrev:Hej
Jeg tænkte på ville et toværelseslejlighed på 55 kvm så også kunne opfylde for ialt tre personer. Dvs min veninde, mig og min kommende mand.
I så fald, kan jeg bruge min nuværende lejekontrakt hvorpå min veninde og jeg står som lejere.
Eller??
Mvh