Familiesammenføring fra USA

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
M.I.Y.J

Familiesammenføring fra USA

Indlæg af M.I.Y.J » 20.08.2012 16:30:07

Hej,

Vi bliver gift på onsdag og er endelig klar til at ansøge om familiesammenføring. Jeg er fra Danmark hun er fra USA og vi har en baby sammen på 6 måneder, som blev født i USA.

Jeg har lige indset at jeg har nogle problemer.

1: Hun er fra USA. Hun har været i militæret og har læst der til det der hedder high school (hvilket svare til gymnasium her regner jeg med). Men at få dokumenter fra militæret i USA er et mareridt. Det vil være fuldstændig umuligt at få de papir før sidste frist for at aflevere de papir. Er det noget der vil få en negativ virkning? Vi kunne eventuelt få dem sendt ind senere. Det er jo ikke på det baggrund vi søger sammenføring alligevel.

2: Det her er nok et lidt større problem. Jeg har fundet ud af at jeg skylder noget i boligsikring til kommunen. Før troede jeg ikke at denne hørte under offentlig gæld, men har fundet ud siden at det gør den! Hvis jeg sender alle papirerne ind og få den betalt hurtigst muligt (Inden for 7-10 dage) ville det gå?

håber at i kan hjælpe!!

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Familiesammenføring fra USA

Indlæg af mh1 » 20.08.2012 20:10:27

En high-school uddannelse er nok ikke særlig relevant i forhold til om I kan få fs. Hvis din kone vil ind på en uddannelse i DK er det en anden sag, men den tid, den sorg.

Hvis du BURDE have betalt gælden, dvs. den er sendt til inddrivelse, så er det et problem. Hvis du blot skylder pengene og har lavet/får lavet en afdragsordning, så er det ikke.
mh
Rådgiver for ÆUG

M.I.Y.J

Indlæg af M.I.Y.J » 20.08.2012 20:46:06

Er ikke engang begyndt at afdrage på den endnu har et helt år før jeg skal det. Så det er ikke noget problem? Jeg er bange for at spørge US da de muligvis vil give mig afslag med det samme. Men hvis jeg virkelig skal have den betalt kan jeg godt. men det kommer til at gøre ondt økonomisk. Den er dog kun på ca. 10.000

M.I.Y.J

Indlæg af M.I.Y.J » 21.08.2012 00:52:00

Et andet spørgsmål... barnet vi har sammen er fra USA vi har begge forældre myndighed og begge vores navne er på fødselsattesten. Hvordan skal jeg søge for ham? jeg havde regnet med at når vi blev gift kunne det bare gå igennem og han kunne få sygesikring lige med det samme. Nu er jeg i tvivl.

mh1
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 21.08.2012 06:51:47

Dit barn får dansk indfødsret, når I bliver gift (ikke før, da det blev født i USA).

ER I i DK nu, og bliver I gift i DK, så bliver jeres ægteskab jo registreret i det danske system automatisk, og så er det blot dit barn, der skal registreres. Det sker hos folkeregisteret. Husk at medbringe fødsels- og vielsesattest (hvis vielsen er meget frisk, er den måske ikke i systemet endnu).

Bliver I viet i USA, går du til folkeregisteret for at få registreret jeres ægteskab, og få barnet registreret, når I kommer til DK.
mh
Rådgiver for ÆUG

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 23.08.2012 12:11:39

Der er intet generelt krav om, at referencepersonen ved FS ikke må have forfalden gæld til det offentlige. Det er i reglerne om permanent opholdstilladelse, at der findes et sådant krav. Og dermed også – som en følgevirkning heraf – ved sager om FS. Men kun hvis referencen ikke er dansk statsborger og har fået PUT efter de regler, der galdt før marts 2010, og derfor skal leve op til dele af de nuværende betingelser for PUT.

Men noget andet er, at hvis de penge, M.Y.I.J. skal betale tilbage til kommune, er udbetalt efter Aktivloven, så vil dette jo som udgangspunkt forhindre FS i 3 år efter, at de er udbetalt, uanset om de i mellemtiden er betalt tilbage eller ej.

mh1
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 23.08.2012 13:01:51

Boligsikring er formodentlig udbetalt med hjemmel i Boligstøtteloven, og er dette tilfældet, er den ikke noget problem i forhold til fs.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar