Hej
Jeg haaber, der er nogen i dette forum, der kan hjaelpe med et godt raad.
Min mand og jeg har soegt om FS efter danske regler og alle skemaer er afleveret .
Sammen med FS skemaerne afleverede en tilbagerejsetilladelse, da min mand skal starte paa et arbejdsrelateret kursus i Tyskland imens vores sag behandles. Heldigvis naaede vi lige at faa tilbagerejsetilladelsen inden afrejse.
Inden vi startede hele FS processen, soegte jeg raad og vejledning hos Indvandrerraadgivningen og fik der at vide, at vi kunne opholde os i Tyskland saa laenge vi oenskede.
Det viser sig saa, at min mands tilbagerejsetilladelse kun er paa 90 dage, hvilket er omtrent 14 dage for kort tid i forhold til kurset.
Hvordan skal vi forholde os til dette?
Udover det ender vi ogsaa med, at opholde os i Tyskland i mere end 90 dage, hvilket vel betyder, at vi skal henvende os hos det lokale Ausländerbehörde.
Men vi oensker jo ikke at soege om ophold i Tyskland.
Hvordan skal vi forholde os til dette?
Som det nok fremgaar, er vi en anelse rundt paa gulvet, saa jeg haaber, Jeres gode raad kan hjaelpe.
Hilsen
Pernille
Tilbagerejsetilladelse der overskrider 90 dage
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Re: Tilbagerejsetilladelse der overskrider 90 dage
Det er jo en vanskelig sag, for Udlændingstyrelsen er befolket af nyuddannede jurister, der ikke kan afvige fra det regelsæt, de kan læse i deres vejledninger. Så de er nok ikke til at forhandle med.
Men alt afhængig af, hvordan i kommer frem og tilbage til Tyskland, så kan i måske løbe en lille risiko, ved at krydse grænsen i bil mellem Tyskland og Danmark. Der er flere historier om folk, der har kørt fra land til land over det meste af Vesteuropa, og aldrig har vist hverken pas eller opholdskort.
Men i skal opveje risikoen for straffen for at krydse grænsen uden tilbagerejsetilladelse, mod den gevinst der er ved at følge uddannelsen, som må være noget speciel, når den ikke kan tages i Danmark.
Men alt afhængig af, hvordan i kommer frem og tilbage til Tyskland, så kan i måske løbe en lille risiko, ved at krydse grænsen i bil mellem Tyskland og Danmark. Der er flere historier om folk, der har kørt fra land til land over det meste af Vesteuropa, og aldrig har vist hverken pas eller opholdskort.
Men i skal opveje risikoen for straffen for at krydse grænsen uden tilbagerejsetilladelse, mod den gevinst der er ved at følge uddannelsen, som må være noget speciel, når den ikke kan tages i Danmark.
-
fundiver199
Re: Tilbagerejsetilladelse der overskrider 90 dage
En oplagt mulighed var vel at blive i Tyskland, til jeres ansøgning er godkendt? Der må da også være en meget høj sandsynlighed for, at det sker, før de 3 måneder er gået. Og så er der jo slet ikke noget problem. Så skal I bare bede US om at sende opholdstilladelsen til den danske ambassade i Tyskland.
Hvis I planlægger at være i Tyskland i mere end 3 måneder, har I pligt til at søge registreringsbevis og opholdskort. Det behøver så ikke at være for en periode på 5 år men kan også være for 4 måneder, hvis det er den varighed af opholdet, I planlægger.
Hvis I planlægger at være i Tyskland i mere end 3 måneder, har I pligt til at søge registreringsbevis og opholdskort. Det behøver så ikke at være for en periode på 5 år men kan også være for 4 måneder, hvis det er den varighed af opholdet, I planlægger.